Thuis zonder stempelgeld

Igor225
Topic Starter

Thuis zonder stempelgeld

#1 , 22 dec 2011 10:50

Hallo,

graag had ik geweten dat als je bijvoorbeeld 3 maand niet werkt zonder werkgever en zonder stempelgeld, dit dan positieve of negatieve invloed heeft op de te betalen belastingen voor een aanslagjaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 dec 2011 11:14

Je betaalt belastingen op inkomsten. Als je dus geen werk of stempelgeld hebt, zal je daar uiteraard NIET op belast kunnen worden. Ik zie echter niet in waarom je niet zou gaan werken of geen stempelgeld zou aanvragen. Het loon / stempelgeld zal steeds meer zijn dan de belastingen die je erop moet betalen (heu... nogal logisch zeker?). Door dus door niet te werken of geen stempelgeld aan te vragen om belastingen uit te sparen, ga je jezelf financiëel nadeel doen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”