verhuur woning aan ex en kind - financiële voordelen

kbph
Topic Starter

verhuur woning aan ex en kind - financiële voordelen

#1 , 13 jan 2012 10:56

Situatie :

Ik ben 100% eigenaar van een woning en zal van domicilie veranderen waarbij ik mijn woning wens te verhuren.
In het geval ik mijn woning zal verhuren aan mijn ex die er met ons kind (kind in co-ouderschap) in zal gaan wonen, kan dit geval (waarbij in het bijzonder mijn kind er zal wonen) mij op een of andere wijze een financieel voordeel opleveren (bvb evt vrijstelling op de inkomsten personenbelasting,..) ?

Tx

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gebruiker

#2 , 20 jan 2012 16:00

Situatie :

Ik ben 100% eigenaar van een woning en zal van domicilie veranderen waarbij ik mijn woning wens te verhuren.
In het geval ik mijn woning zal verhuren aan mijn ex die er met ons kind (kind in co-ouderschap) in zal gaan wonen, kan dit geval (waarbij in het bijzonder mijn kind er zal wonen) mij op een of andere wijze een financieel voordeel opleveren (bvb evt vrijstelling op de inkomsten personenbelasting,..) ?

Tx
Om op uw specifieke punten te antwoorden: er is geen enkel financiëel voordeel dat kan ontstaan uit de geschetste situatie.
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”