Dit wil ik toch even kwijt...
Uit de berekening van onze personenbelasting via fiscoweb, bleek dat wij iets van € 800 zouden terugkrijgen.
Vorige week viel het aanslagbiljet in de bus.... € 3300 te betalen!!!!
Alles even nagekeken... en al snel de 3! fouten gevonden:
- kind ten laste in co-ouderschap, was niet meegerekend
- zonnepanelen die we in 2010 hebben gelegd waren niet meegerekend
- groene lening voor deze panelen ook niet meegerekend
Even gebeld naar de taxatiedienst. Er werd mij gevraagd om alles even op papier te zetten, en op te sturen.
Deze middag kreeg ik telefoon van de taxatiedienst...
De mevrouw belde me ivm de brief die ik had gestuurd.
Ivm het kind ten laste, had ze even gekeken naar de vorige jaren en gaf ze toe dat ze dit over het hoofd had gezien...
Maar dat van die zonnepanelen begreep ze niet goed zei ze??!!
Dit waren haar exacte woorden: "Ik heb hier inderdaad alle papieren ivm jullie zonnepanelen ontvangen, bij jullie aangifte. Maar ik vond het niet logisch en een beetje raar, dat iemand die een woning huurt, zonnepanelen legt op die woning. Vandaar heb ik dat er dan maar uit gelaten."
HALLOOOO???? Het gaat hier wel om een belastingvermindering van €3600, en die laat ze er maar even uit omdat ze het niet logisch vindt?????
Was het te moeilijk om dan even op te bellen, vooraleer ze het definitieve aanslagbiljet begon op te maken?
Ik zei dat wij wel degelijk die investering hadden gedaan, en ja dat het een huurwoning betrof... Maar wij zijn dan ook niet van plan om hier in de eerste 15 jaar te verhuizen. Dus wat is het probleem dan???
En dan nog, als we toch zouden verhuizen, dan verhuizen de panelen mee.
Dat begreep ze toen al helemaal niet meer... " Hoe dan?" vroeg ze..."Staan er wieltjes onder die panelen???"
Ik dacht het eerste moment dat ze een grapje maakte...
Alleen maar om even mee te geven, dat ik toch in de veronderstelling was dat alles toch wat professioneler verliep daar bij de belastingen.
Omdat 1 persoon het een beetje "raar" vindt dat iemand zonnepanelen legt op z'n huurwoning, beslist die persoon zonder boe of ba om je het belastingvoordeel hierop maar niet te geven...
Na nog wat vraagjes van de dame in kwestie, zoals : "Zijn jullie tevreden over de zonnepanelen?" en " Hoe staan die zonnepanelen dan in verbinding met jullie electriciteitskast?" zei ze dat ze de aangifte ging aanpassen, zoals wij hem origineel hadden ingediend...