onbeperkt uitstel bij de belastingen

jantjepantje
Topic Starter

onbeperkt uitstel bij de belastingen

#1 , 25 feb 2012 08:45

Ik heb al geprobeerd bij de sektie btw een bericht te plaatsen doch kreeg ik geen antwoord dus probeer ik het hier omdat ik nieuw ben.
Mijn vraag is zo,ik ben een gepensioneerd man en heb een minimum pensioen.
Ik had schulden tegenover de belastingen doch heb ik een onbeperkt uitstel bij de belastingen gekregen waarin ik me verbonden heb om 4 jaar elke maand een bepaalde som te betalen.
Nu is het al 2 jaar en een half dat ik het stipt betaal.
Sinds dat ik zonder vervoer zit heb ik een lening bij de bank gevraagd voor een nieuw voertuig die mij is toegekend.
Mijn vraag is kunnen de belastingen mijn onbeperkt uitstel nietig verklaren door het aanschaf van een nieuw voertuig?
Het is wel een gewone wagen geen bmw of mercedes hoor.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 25 feb 2012 09:24

Ik weet niet wat er meer is aan een bmw of mercedes. Ook andere merken kunnen veel geld kosten.
Maar uw lening heeft met de afspraken die u maakte met de belastingen in sé niks te maken.

Ik begrijp wel dat u naar alle waarschijnlijkheid bent opgegroeid met de gedachte dat je eerst je schulden
moet betalen alvorens nieuwe te maken maar dit zit even anders.

dus zolang u zich aan de gemaakte afspraken met de belastingen kan houden zullen zij u daar niet op aanspreken
Maar mocht het bvb zijn dat u een erfenis of een plotse andere inkomst krijgt toebedeeld dan zullen zij wel als eerste
in de rij staan om deze te ontvangen en te verrekenen met uw belastingsschuld.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

jantjepantje
Topic Starter

#3 , 25 feb 2012 09:32

nee ik dacht dat wanneer ik het aanschaf heb van een nieuwe voertuig dat ze de eerste som zouden terug willen vorderen terwijl ze me een onbeperkt uitstel hebben gemaakt die ik al 2 jaar en half stipt betaal.Het was gewoon de vraag dat ze mij met rust laten zelfs met het nieuwe voertuig en dat ze niet ineens terug gaan naar de hoofdsom.

Reclame

jantjepantje
Topic Starter

#4 , 25 feb 2012 13:12

excusseer mevrouw of meneer Ganpatti bent u advokaat ofzo aub?

ganapathi tantra

#5 , 25 feb 2012 16:13

Ik ben geboren met talenten die mij spijtig genoeg niet toestaan om advocaat te worden .
Maar ik heb gezond verstand, werk voor eigen rekening en ken daardoor de belastingen.
en zolagn u zich aan de afspraken houd dan moet u zich over de belastingen geen zorgen maken.
In princiep is uw dossier afgehandelt en dat houd die mannen rustig. Maar als er wat deining op het water zou komen
moe tu natuurlijk opletten. Hoewel een afspraak is een afspraak. Het zal al erg moeten zijn dat ze op hun beslisisng terugkomen
En dat kunnen ze altijd natuurlijk maar uw dossier ligt er netjes opgeborgen en zal dat zo blijven tot er iets is en dat moet u natuurlijk
ten allen tijde proberen te voorkomen.
Als u een nieuwe wagen kocht om zomaar een nieuwe te hebben en het niet echt nodig was dan kunt u zich alleen persoonlijk de vraag
stellen of de beslisisng een goede was. Want meestal kan je voor een belastingsschuld ook een lening krijgen en dat is soms voordeliger
dan de condities van de belastingen zelf. Maar ik vermoed dat het allemaal niet zo erg is. Wantha du een zeer zware belastingsschuld dan
zal dat via via ook de banken ter ore komen en dan zou u niet zomaar een lening krijgen voor een nieuwe wagen. Leningen voor wagens
zijn trouwens hoog risico voor de banken gezien het verkeer.

En meneer mag je aub achterwege laten hoor. Jan Met de Pet is meer dan genoeg of gewoon sjareltje zoals mijn schoonmoe altijd zegt.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”