Een persoonlijk onderhoud vragen, zelfs al heb je communicatieproblemen... via e-mail is bijzonder onpersoonlijk en zegt men al makkelijker neen.
Mja... Ik heb juist graag dat onpersoonlijke... Ik heb niet al te veel zin om op de rooster gelegd te worden...
Volledig overzicht geven van alle openstaande schulden/afbetalingsmogelijkheden/verwachte inkomsten, enz. En zeker open kaart spelen. En geen beloftes doen, maar concrete, haalbare voorstellen. Desnoods boekhouder mee vragen. Ik heb persoonlijk meer sympathie voor mensen die de moeite doen om af te betalen, dan zij die zwijgen, zich proberen te verstoppen en doen alsof er niets aan de hand is.
De verwachte inkomsten zijn eenvoudig te berekenen, wat betreft andere openstaande schulden... Zijn die wel relevant? Als de persoonsbelasting die niet vraagt, waarom zou ik die aan de BTW moeten geven?
In mijn ogen neemt de BTW nu al vrijheden die ze niet heeft...
Ik dacht gewoon een mail te typen met een kort overzicht van de huidige situatie, een overzicht van de verwachte inkomsten en dan wat mij haalbaar lijkt.
Is dat niet voldoende?
Eventueel contact nemen met de inspecteur van de persoonsbelasting in de hoop dat die me kan helpen?