aftrekbaarheid hypothecair krediet

hardlife
Topic Starter

aftrekbaarheid hypothecair krediet

#1 , 19 apr 2012 21:07

Hallo,

Ik heb een vraagje omtrent de HUIDIGE regeling aftrekbaarheid hypothecaire lening.

één van de voorwaarden is dat je lening min. 10 jaar moet lopen. Is het dan ook noodzakelijk dat deze voor 10 jaar gedekt is met een hypotheekrecht? Aangezien mijn woningkrediet reeds is afbetaald heb ik nog een hypotheekrecht ingeschreven staan dat ik eventueel zou kunnen herbruiken, toch slechts voor 8 jaar.. (aangezien een hypothecaire inschrijving 30 jaar geldt)

Alvast bedankt !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
etienne1948

#2 , 20 apr 2012 16:51

de inschrijving moet minimum de looptijd zijn van de lening, dus in jouw geval zal er een verlenging nodig zijn van 30 j

gebruiker

#3 , 24 apr 2012 17:20

Hallo,

Ik heb een vraagje omtrent de HUIDIGE regeling aftrekbaarheid hypothecaire lening.

één van de voorwaarden is dat je lening min. 10 jaar moet lopen. Is het dan ook noodzakelijk dat deze voor 10 jaar gedekt is met een hypotheekrecht? Aangezien mijn woningkrediet reeds is afbetaald heb ik nog een hypotheekrecht ingeschreven staan dat ik eventueel zou kunnen herbruiken, toch slechts voor 8 jaar.. (aangezien een hypothecaire inschrijving 30 jaar geldt)

Alvast bedankt !
Dat 'kunnen gebruiken' is afhankelijk van de wijze van notariële akte, was het een akte van kredietopening? Indien dit niet het geval was dan kan je niet 'heropnemen' en dien je zowiezo een nieuwe akte van hypotheek via de notaris te nemen.
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”