Kan kind ten laste blijven indien het alleen woont?

Lode1
Topic Starter

Kan kind ten laste blijven indien het alleen woont?

#1 , 09 mei 2012 11:38

Onze zoon van 19 kreeg van zijn grootouders een aardig bedrag. Aangezien hij nog zeker 5 jaar moet studeren, dacht hij er aan om met dat geld een studiootje te kopen waar hij dan in de week zou verblijven. De studio zou op zijn naam komen (het geld is dan ook van hem) en hij zou er zich dan ook moeten domiciliëren. Kan hij dan nog ten laste blijven van ons? En hoe zit het met het kindergeld? De energiekosten, brandverzekering, leefkosten, studies en zakgeld blijven door ons betaald.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mei 2012 11:53

Moeten domiciliëren waarom?
Hij wordt toch gewoon maar eigenaar?

Lode1
Topic Starter

#3 , 09 mei 2012 12:17

Ik dacht als je in aanmerking kwam voor verminderde registratierechten (enige woning), dat je verplicht was daar te wonen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mei 2012 12:54

Maar dan voldoet men dus niet meer aan de andere criteria het is of of en niet en en.

Vaoke

#5 , 09 mei 2012 15:53

Ten laste?
Lees de teksten van de hiernavolgende website er eens goed op na http://fiscus.fgov.be/interfaoifnl/vragen/ipp/ipp3.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

wanton

#6 , 10 mei 2012 00:09

Om ten laste te zijn moet men tot hetzelfde gezin behoren als de belastingplichtige ; zelfde adres , zelfde huishouden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”