Pagina 1 van 1

geen referentiepersoon

Geplaatst: 10 aug 2012 01:22
door meesje
Tot voor vijf jaar was mijn vader de referentiepersoon van ons gezin. Sedert zijn overlijden hebben we nooit meer een aanslagbiljet ontvangen voor de algemene gemeentebelasting, noch voor de provinciale belasting.
Wiens verantwoordelijkheid is het om een referentiepersoon aan te duiden? Moet de gemeente dat niet zelf doen?
Ik heb nu eerst ontdekt dat er zoiets bestaat als referentiepersoon. Navraag bij kennissen en familie wijst erop dat de gemeente die persoon aanduid, dat men het geenszins zelf moet doen. Een automatisme dus.
Ik ga vanzelfsprekend met het uitgespaarde geld liever jaarlijks een extra keertje op restaurant......met een heildronk op het gemeentepersoneel dat zijn werk niet heeft gedaan.....
Vraag: staat er ergens in de B. wetgeving dat men zelf verplicht is zich op te geven als referentiepersoon indien de gemeentelijke diensten hun werk niet goed doen?

Re: geen referentiepersoon

Geplaatst: 10 aug 2012 12:06
door mava105
Ik ga vanzelfsprekend met het uitgespaarde geld liever jaarlijks een extra keertje op restaurant......met een heildronk op het gemeentepersoneel dat zijn werk niet heeft gedaan.....
Welk uitgespaarde geld? Je denkt toch zeker niet dat de fiscus geen aanslag zal heffen op de inkomsten van die 5 jaar? En mogelijks nog met een boete erbij, want moet men niet, als men geen aanslagbrief ontvanget, zelf de nodige stappen doen om toch een aangeifte te doen?

Re: geen referentiepersoon

Geplaatst: 10 aug 2012 15:00
door wanton
Mava , dit heeft niets te maken met de personenbelasting. Het gaat om gemeentebelastingen zoals huisvuil en derg. die door de gemeente zelf worden bepaald en geïnd. Daar kan dat wel , nog gehoord!