Beste,
ik heb iets gehuurd en de kostprijs was 125per week zeiden ze mij.
Nu zie ik staan dat er staat 125 excl. per week.
Zoals reeds aangegeven wordt er wettelijk verstaan dat een prijs die je kreeg inclusief BTW is. De vermelding 'excl' kan in feite dan ook geen betrekkening hebben op een bijkomend BTW gedeelte, het woord 'excl' op zichzelf geeft niets aan waar het op slaat.
Ik zou hun een aangetekend brief sturen dat je afziet van dit contract nu blijkt dat waar je een contract voor tekende iets totaal anders blijkt te zijn dan wat het zou dienen te zijn, met als reden
- de wettelijke voorziene voorwaarde dat die prijs de BTW dient te bevatten, en nu blijkt dat ze na het ondertekenen van het contract iets totaal anders toepassen,
Hier een voorbeeld van een brief die je kan sturen:
http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrie ... ns-dwaling" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat hier speelt is het begrip 'dwaling' (hetgeen kan leiden tot vernietiging van de onderliggende overeenkomst).
A. Een OVEREENKOMST kan nietig zijn in volgende omstandigheden:
Dwaling : Handelen als een normaal voorzichtig en redelijk persoon / handelaar in dezelfde omstandigheden geplaatst. De bewijslast is redelijk streng.
Bedrog : Art. 1116 B.W. Bedrog is een oorzaak van nietigheid van de overeenkomst, wanneer de kunstgrepen, door een van de partijen gebezigd, van dien aard zijn dat de andere partij zonder die kunstgrepen klaarblijkelijk het contract niet zou hebben aangegaan. Bedrog wordt niet vermoed, het moet worden bewezen. Art. 1117 B.W.Een overeenkomst die door dwaling, geweld of bedrog is aangegaan, is niet van rechtswege nietig; zij levert slechts grond op voor een vordering tot nietigverklaring of tot vernietiging, in de gevallen en op de wijze, bepaald in afdeling VII van hoofdstuk V van deze titel.
http://www.tussenstap.be/red_je_zaak/dwaling_en_bedrog" onclick="window.open(this.href);return false;
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)