invullen belastingen als je meer dan 1 woning hebt?

olivia_n_j
Topic Starter

invullen belastingen als je meer dan 1 woning hebt?

#1 , 13 mei 2013 10:19

Hoi allemaal,
In 2012 gingen mijn vriend en ik een hypothecaire lening aan voor de aankoop van een huis. We hebben sinds 2004 echter al een lening lopen voor ons appartment. Die hebben we in 2012 laten herzien (herfinancieren).
Beide leningen staan op naam van mijzelf en mijn vriend (niet officieel samenwonend of getrouwd).
Nu wist ik voor die eerste lening perfect hoe ik dit in mijn belastingbrief moest invullen, maar hoe zit het nu ik 2 eigendommen heb? Moet ik nog iets invullen waar ik vroeger alles invulde (enige eigen woning, vak 1370)? Of moet het nu ergens anders?
Alvast bedankt
Olivia

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
neira

#2 , 31 mei 2013 15:11

Uiteraard moet het elders, het is niet langer je enige en eigen woning. Jij moest daar trouwens nooit iets invullen in vak 1370, want eerste lening dateerde van voor 2005.

Intresten in 1146, kapitaal van eigen woning bij bouwsparen en kapitaal van andere woning bij langetermijnsparen (maar dat is theorie, korf zal vol zitten met bouwsparen).

wanton

#3 , 01 jun 2013 08:04

Uiteraard moet het elders, het is niet langer je enige en eigen woning. Jij moest daar trouwens nooit iets invullen in vak 1370, want eerste lening dateerde van voor 2005.

Intresten in 1146, kapitaal van eigen woning bij bouwsparen code 1355en kapitaal van andere woning bij langetermijnsparen code 1358(maar dat is theorie, korf zal vol zitten met bouwsparen).
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”