Fiscaal attest bij sluiting onderneming (werknemer)

thijsgaublomme
Topic Starter

Fiscaal attest bij sluiting onderneming (werknemer)

#1 , 12 jun 2013 19:21

Hallo,

Ik vroeg mij af of er mij iemand kon helpen met onderstaand geval.

In 2010 gaat mijn toenmalige werkgever failliet.
Op zaterdag nog gewerkt voor de curator, op maandag al een nieuwe job gevonden.

Ondertussen mijn schuldvordering ingediend bij het ACV en in 2011 het resterende geld ontvangen.

Nu krijg ik naar aanleiding van de sluitingsvergadering een brief van de curator met hierin een fiscaal attest.
Mijn naam staat bij de werknemers die samen met het FSO een dividend uitgekeerd krijgen.
Echter, doordat zo goed als alles betaald werd door het ACV, staat hier een bedrag van 0 €.

Even verder staat mijn naam nogmaals bij de "gewone schuldeisers" met nog een schuldvordering van 649.02 €.
Hierbij staat vermeld dat deze schuldeisers geen dividend krijgen.

Nu vraag ik mij af of dit misgelopen dividend, door het faillissement van mijn werkgever, kan ingebracht worden in de personenbelasting en kan dienen als belastingaftrek?
+ uiteraard in welk vak dit zou moeten komen.

Misschien is dit eerder een niet-juridische vraag, maar indien ik hierover wat meer info kan verkrijgen kan ik eventueel wat verder zoeken.

Mvg,

Thijs

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding