KI aangeven voor huurwoning

gvd111
Topic Starter

KI aangeven voor huurwoning

#1 , 21 jun 2013 22:42

Goeie avond,
ik ben bezig met mijn belastingaangifte in te vullen op tax-on-web maar heb nog volgende vraag : wij verhuren sinds midden april 2012 een appartement. In de toelichting bij de aangifte staat onder 'onproductiviteit' dat het KI mag verminderd worden overeenkomstig de duur van de onproductiviteit.
Wanneer ik dit aan collega's vraag dan zegt de ene 7/12e aangeven en de andere zegt volledig aangeven.
In 2011 stond het een heel jaar leeg en toch heb ik het aangegeven, ook op aanraden van een collega.

Weet iemand hier het fijne van?
Dank bij voorbaat,
Geert

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 22 jun 2013 06:42

U kan vermindering van KI bekomen , voor het volledige aantal maanden , indien het goed minstens 90 dagen op het jaar leeg staat. De leegstand moet evenwel onvrijwillig zijn. Geen huurder vinden is onvoldoende , verbouwingen tellen ook niet mee. Wachten op verkoop ook niet.
Herstellingswerken na zware schade door vb. brand is wel een reden. Ook een gerechtelijke procedure met een vorige huurder. De juiste reden van leegstand is dus belangrijk. Misschien op voorhand afspreken met je belastingcontroleur.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

gvd111
Topic Starter

#3 , 22 jun 2013 09:54

hartelijk dank voor je duidelijk antwoord; bij ons was het dus 'geen huurder gevonden'.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”