Teruggave in de personenbelasting

offreak
Topic Starter

Teruggave in de personenbelasting

#1 , 04 jul 2013 12:44

Hi,

Ik wou eens vragen of er iemand mij kan helpen, ik heb enkele jaren geleden onterecht een bedrag teruggekregen vanuit de personenbelasting. Dit was een vrij hoog bedrag waarop ik geen recht had. Dit bedrag staat al enkele jaren ergens opzij maar ik vroeg me af welke verjaringstermijn hierop zit?

Komt dit bedrag ooit 'vrij' zodat ik het ook kan combineren met de rest van het spaargeld? Heb sinds de terugstorting niets meer gehoord over dat aanslagjaar dus neem aan dat de overheid het vergeten is :)

Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten,

offreak

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jul 2013 13:21

Werd dit bedrag uitbetaald n.a.v. een aanslag die gevestigd werd? Ontving u m.a.w. een aanslagbiljet met vermelding van deze teruggave? Voor welk inkomstenjaar? Welke vergissing werd begaan?

offreak
Topic Starter

#3 , 04 jul 2013 13:24

Ik heb deze inderdaad ontvangen na een verkeerde aanslag, er is verwarring bij de belastingsdienst geweest en ik heb wel degelijk een aanslagbiljet ontvangen waarop staat dat ik het bedrag terug zal krijgen. Heb dit dan ook enkele maanden later op mijn rekening zien verschijnen. IJ 2009 als ik me niet vergis.

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jul 2013 16:19

Inkomsten 2009, aanslagjaar 2010 kan een aanslag nu enkel nog gevestigd worden als er sprake is van bedrieglijk opzet (belastingontduiking). Als u geen bedrieglijk opzet ten laste kan worden gelegd kan geen supplementaire aanslag meer gevestigd worden en kan dit geld niet meer teruggevorderd worden.

offreak
Topic Starter

#5 , 04 jul 2013 17:03

Het is alvast geen bedrieglijk opzet langs mijn kant, de overheid heeft een foute teruggave berekend(lang verhaal met grensarbeid). Ik dank u voor het heldere antwoord! :)

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”