1500 euro bijverdienen zonder problemen?

markverduffelt
Topic Starter

1500 euro bijverdienen zonder problemen?

#1 , 13 jan 2014 09:17

Een hele tijd geleden zag ik in het programma "voor het zelfde geld" op één, een fiscalist aan het woord welke melde dat je voor een XXXX bedrag probleemloos mag bijverdienen omdat men toch nooit vervolgd onder dat bedrag.(blijkbaar een gunst van de overheid omdat sommige huisvrouwen ook zaken op ebay enzo verkopen en de verdienste ook kunnen oplopen).

Weet iemand of hier een juridische onderbouwing voor is? En wat het bedrag exact is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 13 jan 2014 20:06

Ik vermoed niet dat hier een wettelijke basis voor is, maar dat het eerder om een vorm van gedoogbeleid gaat. net zoals in de meeste parketten bezit van wiet beneden 3 of 5 gram niet vervolgd wordt, hoewel het wel stafbaar blijft... In Antwerpen is men er nu vanaf gestapt en is er een nultolerantie.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 13 jan 2014 20:08

Niet "vervolgen" betekent niet dat men geen belasting + fiscale boete zou moeten betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

LeenW

#4 , 13 jan 2014 20:35

Ik dacht een 1500 Euro, maar ik betwijfel of daar een wettelijke basis voor is.

Er is wel een voorziening voor btw, onder de 5580 euro kunt u een vrijstelling genieten. Let op, het gaat hier om 5580 euro omzet, niet winst.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 jan 2014 07:52

Er is wel een voorziening voor btw, onder de 5580 euro kunt u een vrijstelling genieten. Let op, het gaat hier om 5580 euro omzet, niet winst.

Dit telt niet voor zwart werk, wat de TS bedoeld !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”