sedert onze scheiding betaalt mijn ex de jaarlijkse belasting op het onderhoudsgeld aan mij terug.ik stuurde gewoon het stortingformuliertje naar hem , en hij deed de betaling.
Dit jaar bedroeg het bedrag veel meer, omdat ik nu ook een klein pensioen heb. Op mijn pensioen wil hij, en ik vind dit normaal, geen belasting betalen.
Hij eiste dat ik het volledige bedrag eerst zou betalen en nadien zou hij mij het bedrag, (belasting op onderhoudsgeld) terug betalen.Ik kreeg een bedrag op mijn rekening, maar dit is wel minder dan ik had voorzien en komt overeen met het bedrag van zes jaar geleden.
ik stel tevens vast dat hij het onderhoudsgeld heeft verhoogt, en als ik daarvan een optelling maak, (maal 12 , voor heel het jaar) komt dit overeen met ht te weinig gestorte belastinggeld.
(is dit een slimme bedenking, een cirkel waar hij voordeel uit haalt, ?want hij trekt het onderhoudsgeld af van zijn belastingen zeker ? en ik geen nadeel van heb ? ook niet de volgende jaren ?)vraag ik mij af .
Ik wil hem niet direct daar op aanspreken , want hoe meer men roert ! !
Daarom wend ik mij ook eerst tot dit forum met de hoop dat er iemand is die mij misschien kan verder helpen.
Graag wilde ik zelf berekenen hoeveel de belasting bedraagt op het onderhoudsgeld, hoe kan ik dat zelf uitrekenen.
Van harte dank