Pagina 1 van 1
Termijn BTW-aangifte en kosten op balans
Geplaatst: 20 mar 2014 16:39
door toeman
Dag allemaal,
Ik heb als BVBA de afrekening voor kosten in 2011 pas dit jaar gekregen. De eerste factuur dateert van 1 mei 2011. Kan ik de BTW-aangifte nog doen en de kosten op balans te plaatsen?
Bedankt.
Re: Termijn BTW-aangifte en kosten op balans
Geplaatst: 20 mar 2014 17:07
door denlowie
U weet toch dat men nu al 2014 is en je spreekt over kosten van in het jaar 2011??
Er is een zekere tolerantie bij de BTW maar dit is toch maar een paar maanden, ik vraag me af hoe betrouwbaar is jullie jaarrekening dan nog, hoe heb je jullie belastingen aan gegeven ?
Bij controle word dit volledig verworpen, en dan maar hopen op geen boete.
Re: Termijn BTW-aangifte en kosten op balans
Geplaatst: 20 mar 2014 17:40
door toeman
Dit heeft betrekking op de handelshuurovereenkomst die wij in april 2011 hebben gesloten en die wij nu hebben opgezegd. Er werd overeengekomen dat verhuurder 1 keer per jaar de afrekening zal sturen maar die heeft het pas nu aan ons bezorgd. Alhoewel wij alle kosten betwisten (wegens ontstentenis van de facturen), willen wij zeker zijn dat die kosten geboekt zouden kunnen worden.
Ik heb wel gehoord dat BTW-aangifte tot 3 jaar na het ontstaan van recht op aftrek gedaan kan worden. Klopt het?
Re: Termijn BTW-aangifte en kosten op balans
Geplaatst: 20 mar 2014 17:56
door LeenW
31 december volgend op het derde jaar zelfs