Allereerst wil ik zeggen dat ik niet zeker ben dat dit in deze categorie hoort, dus alvast mijn excuses aan de admins als dit niet zo is.
Mijn situatie is de volgende:
Door een relatie einde met gedwongen verkoop van het huis heb ik mij een advocaat onder de arm genomen.
Ik had € 500,00 provisie gegeven en overeengekomen mij te verwittigen als deze op was.
Toen ik bericht kreeg dat deze op was was de factuur al opgelopen tot net geen € 2300,00.
In ruil daarvoor kreeg ik enkel een A4 met een deel vaste kosten een opsomming van onderwerpen en een bedrag.
Gezien het toch net iets meer was als het geen in had toegestaan vroeg ik meer detail van de declaratie.
Na een onderhoud hierover heb ik de advocaat in kwestie beloofd te betalen als het detail werd voorzien.
Om een lang verhaal kort te maken heeft de advocaat mij het detail pas aangeleverd op 13/02 om 16:15.
Hierdoor valt mijn dossier onder de nieuwe BTW regeling omdat ik niet voor 14/02 betaald had wat eigenlijk onmogelijk was.
Wanneer ik zeg dit niet te willen betalen krijg ik bericht van een andere advocaat dit onmiddelijk te betalen omdat ik degene ben die zo lang heeft gewacht om te betalen.
Wat kan ik het beste doen?
Ik ben uiteindelijk al zwaar extra gefactureerd en dan komen ze nu nog eens met die BTW af, die door toedoen van de advocaat eigenlijk verplicht is, niet door mij.
Met vriendelijke groeten,
TWX