fout in Tax-on-Web

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

fout in Tax-on-Web

#1 , 15 mei 2014 22:29

Wilde belastingsaangifte doen via tax-on-web maar het blokkeert op pagina twee: de fiscus beweert dat ik feitelijk gescheiden ben van mijn echtgenote!
Wonen nochtans nog steeds samen zoals dat al vele jaren het geval is op hetzelfde adres.

Als ik het vooraf ingevulde kruisje wijzig naar gehuwd komt er een foutmelding dat er geen overeenstemming is met de wettelijke toestand en blokkeert.
Laat ik feitelijk gescheiden staan dan kan ik wel verder naar de volgende pagina.

Nochtans doe ik al jaren een electronische aangifte zonder enig probleem.
Hoe is dit mogelijk? Waar haalt financiën die info? Bij het Rijksregister staan we nog steeds op hetzelfde adres....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Topic Starter

#2 , 16 mei 2014 18:16

Ze kunnen het echt niet....

Vandaag FOD Financiën gecontacteerd en ze geven de fout toe, maar ze deelden me mee dat ze hun fout niet kunnen corrigeren.
Ze zeggen me om de aangifte uit te voeren als feitelijk gescheidenen, maw ik en mijn echtgenote moeten een valse verklaring afleggen!!!

We glijden meer en meer af naar de status van ontwikkelingsland, weerspiegeling van het kwaliteitstekort van onze heren beleidsmakers. Ontwikkelingslanden worden gekenmerkt door het onvermogen om op correcte wijze belastingen te innen, nu ook hier.....
Laatst gewijzigd door roharro op 16 mei 2014 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

wanton

#3 , 16 mei 2014 18:19

Ik betrouw dit niet , roharro. Vraag een papieren exemplaar voor de aangifte , zolang dat niet is rechtgezet.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

LeenW

#4 , 16 mei 2014 20:54

Akkoord met Wanton, zij moeten dit rechtzetten. Let wel op, een gewone ambtenaar gaat hier waarschijnlijk inderdaad niets aan kunnen doen. Ik zou uw prostest dan ook hogerop richten, bv Gewestelijke Directie.

roharro
Topic Starter

#5 , 16 mei 2014 21:32

Akkoord met Wanton, zij moeten dit rechtzetten. Let wel op, een gewone ambtenaar gaat hier waarschijnlijk inderdaad niets aan kunnen doen. Ik zou uw protest dan ook hogerop richten, bv Gewestelijke Directie.
Ik heb naar het centrale nummer gebeld in Brussel. Eerst naar de dienst die zich met de informatica van tax-on web bezighoudt.
Die hebben me daarna naar een andere dienst van de inkomstenbelastingen doorgeschakeld.
Daar zegden ze me dat het probleem op vrij grote schaal voorkomt maar dat er beslist werd dit niet te corrigeren en achteraf door de lokale controlekantoren handmatig te laten rechtzetten...
Ik vind dit een betreurenswaardige gang van zaken.

Mijn echtgenote moet bovendien het vakje aankruisen waar vermeld staat dat de feitelijke scheiding vorig jaar plaatsvond.
Ikzelf moet dat dan weer niet aankruisen......het is één grote knoeiboel.

LeenW

#6 , 16 mei 2014 22:52

Typisch.. Ik zou toch de "regeling" schriftelijk laten bevestigen door ze eaw inspecteur van het kantoor.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”