autolening wagen en km-vergoeding

duymko
Topic Starter

autolening wagen en km-vergoeding

#1 , 16 mei 2014 19:48

hallo

mijn vriendin is veranderd van werk vorig jaar in mei. we hebben ons toen een nieuwe wagen aangeschaft met lening bij de garage zelf.
bedoeling van de wagen is deze te gebruiken voor woon-werkverkeer. minstens 75% van de tijd.
kan ik dat inbrengen?

en is het interessant met de 11km (enkel) die zij aflegt, de forfait niet te aanvaarden die op haar loonfiche staat?

voor meer info, vraag het me maar.

alvast bedankt

mvg,
Koen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 16 mei 2014 21:52

Woon-werkverkeer wordt als je je werkelijke kosten declareert ingebracht aan 15 cent per km (dus 3,3€ per werkdag). Met die 750 euro zit je nog torenhoog boven de forfaitaire aftrek. Veel andere beroepskosten zal je wel niet hebben dus : neen het is niet interessant.

PS. Mocht je een lichte vracht hebben ipv een personenwagen dan mag je reele kosten inbrengen (brandstof, afschrijving,...)

zertyx
Juridisch actief: Ja

#3 , 17 mei 2014 21:36

De financieringskosten (intresten) zijn dacht ik niet inbegrepen in de 15 cent. Maar dan zult u allicht nog lang niet aan het forfait komen in dit geval.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”