Pagina 1 van 1

Ontbrekende gegevens belastingaangifte

Geplaatst: 17 mei 2014 16:19
door Sofie76
Bij het invullen van de belastingaangifte van 2012 hadden we geen enkele documenten ontvangen van de werkgever van mijn man, hij had zogezegd problemen met zijn boekhouder. We hebben toen de belastingdienst telefonisch gecontacteerd en dit probleem voorgelegd. Zij hebben ons wat cijfers gegeven en zo hebben we de belastingaangifte ingevuld. Enkele maanden geleden krijgen we een brief van de belastingdienst om te zeggen dat we in 2012 de aangifte verkeerd hebben ingevuld. Weer na telefonisch contact hebben we deze brief teruggestuurd voor akkoord getekend en de situatie uitgelegd. Gisteren kregen we hiervoor een aanslagbiljet en we moeten zo maar eens 5000 euro terugbetalen. We zijn een gezin met 2 kinderen, gewone lonen, hypothecaire lening, autolening, enz. Hoe is het mogelijk dat we zoveel moeten terugbetalen?

Re: Ontbrekende gegevens belastingaangifte

Geplaatst: 17 mei 2014 20:02
door mava105
Hoe is het mogelijk dat we zoveel moeten terugbetalen?
Dat kan als werkgever te weinig heeft afgehouden aan de bron.
Kijk na of de ontvangen lonen kloppen met de werkelijkheid, evenals de aan de bron afgehouden bedragen.
Dat moet je toch kunnen nakijken via uw maandelijkse loonfiche. (die jullie natuurlijk niet hebben bijgehouden)

Re: Ontbrekende gegevens belastingaangifte

Geplaatst: 18 mei 2014 11:55
door Jef 007
of langsgaan bij het belastingskantoor en u alles laten uitleggen