btw binnen europa

sjoerd
Topic Starter

btw binnen europa

#1 , 28 mei 2014 19:36

Ben een absolute leek met btw! :oops:
Een product wat ik in Nederland inkoop en in België verkoop, binnen het 21% tarief valt en een winstmarge op zit van 28,5%.
Kan iemand mij aan de hand van een voorbeeld aangeven hoe de som eruit komt te zien inclusief en exclusief? :?
En me laten zien wat ik dan werkelijk over hou :mrgreen:

Had ik nou toch maar opgelet tijdens de reken lessen op school :roll:

Merci :D

Sjoerd

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 mei 2014 20:08

Je koop iets in van 100€ als je dit in Nederland inkoopt exclusief of in België dit is gelijk, je moet geen rekening houden met de btw bij de inkoop die word dan verrekend met je BTW van je verkoop !!

Dus 100€ + 28,5% winst is 128,5€ en daar komt nog 21% btw op dan is de verkoopprijs 155,48€ of 26,98 BTW

Dit is een simpel voorbeeld, je winst is dus 28,5€.

In de handel word alles gerekend zonder BTW, en het is de klant die eigenlijk de BTW betaald.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#3 , 28 mei 2014 20:14

U bent toch handelaar, he?

De Nederlandsz BTW bij aankoop is vrijgesteld, aangezien de goederen naar België komen. Hier gebeurt dan een verwerving, u betaalt de 21% Belgische BTW en trekt die onmiddelijk terug af (nuloperatie). Dan rekent u de winst uit en rekent daar de 21% btw op volgens de cijfers van denlowie.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”