Kan belastingen niet meer betalen, help !

rosen
Topic Starter

Kan belastingen niet meer betalen, help !

#1 , 13 sep 2014 18:39

Geachte,

Wegens eens spijtig ongeval ben ik invalide en leef van een invaliditeitsuitkering.

Ik heb mijn afrekening van de belastingen ontvangen en moet een slordige 3400 € bijbetalen !!!

Als gehandicapte kan ik deze som onmogelijk betalen. Dat geld heb ik gewoonweg niet en wil niet onder een brug slapen. :-(((

Wat kan ik hiertegen ondernemen?

Alvast dank voor uw antwoord.

Rosen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
v950511

#2 , 13 sep 2014 19:09

Neem contact met uw belastingskantoor. Leg uw situatie uiteen en vraag een aflossingsplan.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 sep 2014 19:20

Ook eens lezen=
http://www.spaargids.be/forum/laattijdi ... ml#p198407" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorry, wat inderdaad een foute link.

Was deze link:
http://www.belgium.be/nl/belastingen/in ... problemen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Franciscus op 13 sep 2014 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Reclame

wanton

#4 , 13 sep 2014 21:23

Franciscus, daar staat hetzelfde probleem als hier ergens op dit forum wordt besproken.
Beste rosen, inderdaad eerst nazien of de afrekening klopt. Geef mij via PB uw gegevens (codes en bedragen) en ik reken het voor u na.
Ik heb zo'n vermoeden dat u in aanmerking komt voor (gedeeltelijke) kwijtschelding van belastingschuld. Dat is in alle geval na te gaan.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

rosen
Topic Starter

#5 , 13 sep 2014 21:53

Wie is de huidige minister bevoegd voor gehandicaptenbeleid?

LeenW

#6 , 13 sep 2014 22:10

Ontslagnemend Staatssecretaris is Philippe Courard (PS)

builder

#7 , 13 sep 2014 22:47

Met ingang van 15/09/2014 zal Philippe Courard (PS) niet langer staatssecretaris in de federale regering zijn.
De bevoegdheden van de staatssecretaris worden overgenomen door Laurette Onkelinx.
(KB 11/09/2014 Regering. - Ontslag. - Wijziging
Belgisch staatsblad 12/09/2014 (2de editie)).

wanton

#8 , 14 sep 2014 19:43

Rosen, ik heb uw berekening doorgestuurd. Eigenaardig dat de mutualiteit geen voorheffing heeft ingehouden. Uw uitkering zit duidelijk boven het vrijgestelde bedrag. Informeer bij de mutualiteit.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

rosen
Topic Starter

#9 , 14 sep 2014 19:51

Rosen, ik heb uw berekening doorgestuurd. Eigenaardig dat de mutualiteit geen voorheffing heeft ingehouden. Uw uitkering zit duidelijk boven het vrijgestelde bedrag. Informeer bij de mutualiteit.
Bedoelt u bedrijfsvoorheffing of over welke voorheffing heeft u het?

Ik heb hiervoor onlangs naar de FOD Financien gebeld.
Daar wisten ze mij te vertellen dat wat ik ontvang een brutobedrag is en dat alles van belastingen op een invaliditeitsuitkering in een keer wordt aferekend na de belastingsaangifte.

Helaas heb ik mij dat dus veel te laat gerealiseerd.

Mariette

#10 , 14 sep 2014 21:36

Mutualiteit houdt nooit voorheffing in;

Men moet de mensen echter wel goed inlichten over het feit dat ze beschikken over een BRUTO uitkering waar dus geen RSZ op zal worden ingehouden, maar waar ze wel belastingen op zullen moeten betalen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”