gemeente belasting

markske11
Topic Starter

gemeente belasting

#1 , 15 sep 2014 12:11

Nu heb ik 29 augustus mijn gemeente belasting betaald wel is waar te laat .
De eerste september staat er een deurwaarder aan de deur met een dwangbevel dat ik eventjes 160 euro moet betalen voor deze gemeente taks

Nu mail ik hem het betalings bewijs door is spijtig ik moet betalen de gemeente heeft dit bedrag pas op 3 september ontvangen

De kosten van dat bevel bedragen 102 euro die op 29 augustus op dit dwangbevel zijn gezet
De kosten van de belasting staan er met datum van 25 augustus op

Feitelijk heeft mijn betaling dit allemaal gekruist
De deurwaarder zegt mij dat ik dit dwangbevel moet betalen met de kosten doe ik dit niet dat hij anders beslag laat leggen
hij wil dus dat ik die 160 euro betaal maar houd er dan geen rekening mee dat ik die belasting al betaald heb
hij heeft mij dus gezegd dat ik het bedrag dat ik al betaald heb maar bij de gemeente moet gaan halen zolang
De gemeente moet nu dus een brief gaan geven aan hem waarin zij zeggen dat hij die 30 euro in mindering mag brengen
doen ze dit niet blijf ik het gehele bedrag verschuldigd

dan worden er 0,85 aangerekend omdat ik niet thuis zou zijn maar er staan dan ook weer af aan hemzelf afgegeven

Enkel die brief kost dus 102 euro en dan nog is dik 30 euro aan extra kosten
bedragen die zijn doorgestreept toen ik hem dit zei aan de telefoon was zijn antwoord ik mag dit ik heb het origineel
er staan dus ook op dat het in een gesloten omslag is afgegeven en terwijl dit niet zo is

Hij begon mij zelf te dreigen als ik niet betaal dat hij beslag komt legge
toen ik hem zei van maar wie zegt u dat u die brief aan mij persoonlijk heeft afgegeven u heeft mijn pas niet gevraagd u heeft mij deze brief in de ingang van mijn tuin gegeven had dit net zo goed iemand anders kunnen zijn
zijn antwoord was ik mag geen identificatie vragen
toen ik hem zei u kan die brief net zo goed aan mijn buurman hebben gegeven

toen ik hem zei van ik heb deze brief van mijn buurman gehad begon hij meneer u bent nu fraude aan het plegen dit gesprek word opgenomen en dit kan tegen u worden gebruikt u bent nu strafrechtelijk vervolgbaar ik heb die aan u persoonlijk afgegeven
toen ik hem antwoorde van hoe weet u dat ik wel die persoon was verteld u mij dit eens begon hem heel moeilijk te doen van meneer ik ga hiermee na de politie u bent nu strafrechtelijk fout en ik kan u laten vervolgen

toen ik hem vertelde er gaat niks beslag worden gelegd mits ik hier mee verder ga begon hij meneer bedreigd u mij ? wat bent u van plan

Ik vind het gewoon raat dat een betaling van mij niet word gezien op de datum dat het van mijn rekening is gegaan maar enkel dat het op de rekening van de gemeente is gekomen.
Dus eigelijk is het in voordeel van de gemeente
en dat ik nu dit dwangebevel nog is moet gaan betalen dus betaal ik de gemeente belasting eigelijk dubbel

maar ik moet nu dus maar zien dat ik de belasting dan maar terug krijg van de gemeente
want deze antwoorde mij net toen ik belde u moet dit maar oplossen met de deurwaarder hier kunnen wij niks niet aan doen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 sep 2014 12:35

Een betaling heeft altijd en paar dagen nodig om van de ene rekening naar de andere te gaan, zeker als het ook nog eens een andere bank is. Betaal dus ALIJD minstens 3 weekdagen voor vervaldag.
Je was dus te laat en zal moeten betalen. Laat dit een geode les zijn.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 15 sep 2014 12:54

U bent gewoon in fout omdat u bent omdat u de belasting niet op tijd hebt betaald.
Al de rest is irrelevant.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

markske11
Topic Starter

#4 , 15 sep 2014 13:02

oke maar deze belasting nogmaals betalen en dan moet ik maar zien hoe ik het met de gemeente regel dus dit zijn dus 30euro die ik nooit niet terug ga zien of te wel pure diefstal

De gemeente zegt je moet het maar oplossen met de deurwaarder de deurwaarder zegt zonder brief van de gemeente waarop staat dus wij deze 30 euro van de belasting in mindering mogen brengen op het totaal bedrag moet u

de volledige 160 euro betalen betaald u die niet leggen we beslag ook al heeft u dit bedrag al betaald aan de gemeente want ook al heeft u dit bedrag al aan de gemeente betaald onze kosten zijn nog niet betaald

krijgen we een brief van de gemeente waarin staat dat wij deze van het totaal bedrag mogen halen dan moeten wij nieuwe papieren opmaken en deze zult u dan ook moeten betalen

Dus dan betaald u 2 maal 102 euro voor 2 keer een dwangbevel plus nogmaals de kosten voor het brengen

dus betaal gewoon die 160 euro want dat gaat voor u voordeliger uit zijn

LeenW

#5 , 15 sep 2014 13:10

Het is absoluut te vermijden dat er een deurwaarder aan te pas komt, die rekenen enorme sommen aan voor het werk dat ze moeten doen. Met hen discussieren heeft niet veel zin, want ze zijn beëdigd. Nu is het helaas te laat, maar laat dit een les zijn voor de toekomst tijdig (of toch zeker voor er een deurwaarder aan te pas komt) te betalen.

markske11
Topic Starter

#6 , 15 sep 2014 13:12

dus belasting betaald maakt niks uit zal hem dus nogmaals moeten betalen en maar zien hoe ik me geld dan ma terug krijg van de gemeente

markske11
Topic Starter

#7 , 15 sep 2014 13:34

antwoord van de gemeente als u het volledige bedrag aan de deurwaarder betaald heeft zal deze ons het verschuldigde bedrag storten na ontvangst van dit bedrag zullen wij het bedrag na aftrek van administratieve kosten het resterende bedrag binnen afzienbare tijd aan u terug over maken
Wij kunnen hier geen datum op zetten wanneer dit gaat zijn

Franciscus

#8 , 15 sep 2014 13:57

Een dwangbevel is gelijk aan een vonnis.
Hoe een gemeentelijke belasting wordt gevorderd en welke regels deze moeten opvolgen staat netjes uitgelegd in het gemeentelijk belastingreglement.
Als ik zo kijk hebt u meestal meerdere maanden tijd om de gemeentebelasting te betalen..dan krijgt u een aanmaning en dan een dwangbevel via GDW.
Een GDW dient niet te dreigen om iets in beslag te nemen een GDW stelt u gewoon in kennis dat bij niet betalen er beslag wordt gelegd.
Als strafbare feiten pleegt is een GDW perfect bevoegd om om zelf alle strafbare feiten in een PV te zetten en door te sturen naar de procureur des Konings.
Gezien dubbele betaling zal gemeenteontvanger ontlasting moeten vragen aan gemeenteraad en na beslissing het geld minus de kosten terug aan u overmaken. U hebt de fouten gemaakt niet de gemeente.

Niets belet u dit te betwisten voor de bevoegde rechtbanken.

http://www.infogerechtsdeurwaarder.be/file/Home.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/ar ... 2012009501" onclick="window.open(this.href);return false;

markske11
Topic Starter

#9 , 16 sep 2014 13:41

belastingen zijn betaald

mag in mindering worden gebracht van de totaal som na even iemand in de plaatselijke politiek te hebben aangesproken gemeente zegt nu
dat er een bedrag verschuldigd is van 102,83 zoals ook op de linkerkant van het dwangbevel staan en ook in getikte letters staat

Nu had ik gevraagd of er een mogelijkheid was dit af te betalen nu zegt die deurwaarder dan komt er 2,83 per maand kwijtingsrecht bij plus hij rekent nog is een keer 14,01 euro aan inningrecht dus deze rekent hij nu dubbel aan want op het dwangbevel rekent hij dit ook aan

Dus ik laat aan die deurwaarder weten dat ik dit dan wel aan het einde van de maand zal betalen krijg ik als antwoord u moet de rest van de kosten ook betalen ik vraag hem welke kosten krijg ik als antwoord de 14,01 euro van de mail
dus omdat ik vroeg of eer een mogelijkheid was om het bedrag af te betalen worden er nu gewoon even 26,82 bijgerekend
Ook al wil ik het volledige bedrag in een keer betalen toch moet ik deze extra kosten nu ook betalen

25/08/2014 Milieubelasting 2013 30,00 EUR
01/09/2014 Bericht van regeling 12,81 EUR
01/09/2014 Dwangbevel, 102,87 EUR
08/09/2014 V/ melding door Gemeen -30,00 EUR
16/09/2014 Inningsrecht 14,01 EUR
--------- ---
Totaal onder alle voorbehoud 129,69 EUR

terwijl er op het dwangbevel staat
waarvan akte betekend op plaats datum als voormeld

KOSTEN: HONDERDENTWEE EURO ZEVENENTACHTIG CENT

linksboven staat dit dus ook de gemeente vertelde me dus dat ik dat bedrag moet betalen en die deurwaarder zegt nu dat ik 129euro en moten betalen doe ik dit niet dat hij opdracht heeft om beslag te laten komen leggen
terwijl ik eigelijk nog niet eens akkoord ben met zijn regeling
zijn antwoord ik heb de mail geschreven dus u betaald betaald u niet laat ik beslag leggen u kunt mij nu zeggen of u dit bedrag gaat betalen of niet of u nu akkoord bent of niet u betaald gewoon toen ik hem vertelde ik ga verder horen kreeg ik als antwoord u doet maar
zijn antwoord was elk mailtje dat ik u nu moet sturen reken ik u inningsrecht aan van 14,01 euro

dus deze regels kosten mij 14,01 euro

Bij gebreke aan stipte maandelijkse betalingen heb ik instructie om beslag te leggen op Uw inboedel met de bijkomende kosten en ongemakken vandien.

Ik hoop oprecht deze kwestie verder minnelijk te kunnen regelen en hoop van U afdoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

LeenW

#10 , 16 sep 2014 14:37

Ik hoop dat je nu zelf ook inziet dat een deurwaarder absoluut te vermijden valt. Eerst betalen dus, en dan kun je nog zien welke stappen je gaat ondernemen om het dubbel betaalde terug te krijgen.

vv-ke

#11 , 16 sep 2014 14:48

punten en leestekens gebruiken helpt ook wel om uw post makkelijker te lezen.
Enfin u bent te laat u moet betalen. Heb dit ook al voor gehad met parkeerbedrijf. Ik kan de schuld niet steken op hen maar op mezelf.
Volgende keer gaat u dit niet meer voor hebben, neem het van mij aan!

Franciscus

#12 , 16 sep 2014 15:54

Raar, mensen lopen nu naar 'de politieker' om regels die 'de politieker' hebben gestemd te laten wijzigen......
Maar u zal wel al de DW kosten moeten betalen EN op tijd want één betaling te laat en de procedure gaat gewoon verder.

markske11
Topic Starter

#13 , 16 sep 2014 22:10

het begint nu de spuit gaten uit te lopen ik heb nog maals gebeld met deze deurwaarder en heb hem gezegd dat ik niet een betalingsregeling wou maar of dit mogelijk was mits ik de kosten toch wel wat hoog vind voor dit af te betalen
Dus ik zeg deze gewoon de 102 en 87 cent over te maken mits dit de goedkoopste oplossing is en ik toch geen andere keuze heb

Nee zegd die deurwaarder u moet nu 129 euro en 69 cent betalen. enkel voor een vraag of een afbetaling mogelijk was zijn antwoord was wij kunnen vragen binnen de wettelijke bedragen wat wij willen zelfs voor een punt of comma mogen wij inningsrecht vragen

betaald u die 129,69 niet dan leggen wij gewoon beslag op uw inboedel mocht u het niet begrijpen wil ik u dit gerust nogmaals op mail zetten waarbij ik even terug 14,01 aanreken.

Vind het gewoon schandalig dat deze man mij op deze manier gewoon zo probeerd te beroven
Dat bij een vraag naar de mogelijkheden tot afbetaling gewoon even 14,01 word aangerekend en bij niet betaling hiervan er gewoon beslag word gelegd

Franciscus

#14 , 16 sep 2014 22:36

Dat zijn nu eenmaal de tarieven die een GDW moet vragen indien er bepaalde stappen in een procedure zijn gemaakt.
Uw vraag om afbetaling is vb zo een stap.
GDW moet hiervan nl. een PV maken en dat kost tijd en materiaal dus geld.

Ook als u met uw advocaat belt en hem vragen stelt zal deze u een telefonisch consult (kunnen) aanrekenen of dit verrekenen in zijn uurnota.

Begrijp het toch die GDW berooft u niet die doet zijn werk. Werk ten gevolge van een 'fout -vergetelheid' van u.

Niets meer maar ook niets minder.

Hier hun tarieflijst :
http://www.infogerechtsdeurwaarder.be/f ... _2014.html" onclick="window.open(this.href);return false;

LeenW

#15 , 16 sep 2014 22:39

Ik hoop dat je nu zelf ook inziet dat een deurwaarder absoluut te vermijden valt. Eerst betalen dus, en dan kun je nog zien welke stappen je gaat ondernemen om het dubbel betaalde terug te krijgen.
Nu dan?

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”