Beste lezers
Ik weet niet of dit het juiste forum is om dit soort vragen te stellen, maar ik ga toch een poging wagen:
Is er een bepaalde limiet die je maximaal kan terugkrijgen van de fiscus via je belastingbrief? Wij krijgen ieder jaar een behoorlijk bedrag terug van de belastingen(+-€5500). En ik vroeg mij af of er een limiet zit op dit bedrag? Ik kan namelijk nog veel meer onkosten ingeven dan ik nu doe, maar ik weet niet of dit nut heeft, of als ik aan een bepaald plafond kom, en ik dus niets meer kan terugkrijgen bovenop het bedrag dat ik al krijg. Na veel zoekwerk op het internet, kom ik eigenlijk niet aan een concreet antwoord voor deze vraag. Concreet geef ik al mij onkosten voor de aankoop van mijn motorfiets en beschermende kleding -die ik over meerdere jaren kan afschrijven- en de brandstof die ik voor woon-werk verkeer gebruik niet in op mijn belastingbrief. Maar nu ze aan het spreken zijn om de woonbonus af te schaffen, ben ik toch zowiezo aan het overwegen om toch maar alle kosten zoveel mogelijk aan te geven.
Bedankt voor de info