hulp bij aangifte

truuske
Topic Starter

hulp bij aangifte

#1 , 14 okt 2014 15:23

Goedemiddag, ik heb een vraag over het invullen van ons belasting formulier.
Wij wonen in Spanje en mijn man heeft vorig jaar, en het jaar daarvoor in België gewerkt. Zelf zijn wij Nederlanders.
Mijn man werkte steeds tussen de 6 en 8 weken in België en was dan weer 2 tot 3 weken thuis. Nu heeft de belgische fiscus ons verblijd met een aangifte formulier. Hoe gaan wij dat invullen? Valt er nog iets terug te krijgen? Geen idee...
Nu zijn de Nederlandse aangifte formulieren voor ons al een zware kluif om in te vullen, maar de Belgische zijn voor ons helemaal niet te doen. Dan merk je dat er toch wel taalverschillen zijn :-) Mijn man is nu ziek thuis en om heen en weer te vliegen, alleen om het formulier in te vullen, is niet te doen, dus mijn vraag is of er ergens een betrouwbaar iemand is, die ons zou kunnen helpen met het invullen van de formulieren. Het liefst gewoon via e-mail. We kunnen alle benodigde formulieren inscannen en doormailen. Als we weten wat we moeten invullen en waar, dan lukt het verder wel. Dus weet iemand iets? Hartelijk dank alvast!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
krisss

#2 , 22 okt 2014 10:55

Als uw man in België gewerkt heeft dan is hij in België belasting verschuldigd. Het is dan ook niet meer dan normaal dat hij een aangifte moet invullen. Iedereen die in België werkt moet dit doen.
Ik denk dat u best contact opneemt met het belastingkantoor dat voor uw dossier bevoegd (dit staat op de aangifte vermeld) en hen vraagt dat zij de aanslag vestigen op basis van de inkomsten- en andere gegevens die zij ter beschikking hebben zonder dat u feitelijk de aangifte moet invullen. Vraag best dat zij u de gegevens waarop zij de belastingaanslag plannen eerst even ter nazicht aan u doormailen.

jef007

#3 , 22 okt 2014 14:36

inderdaad best beleefd even contact nemen met uw belgische belastingscontroleur en hem het geval uitleggen

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 22 okt 2014 14:44

Het is niet zo dat de man in kwestie in alle gevallen belasting verschuldigd is in België. Op deze regel zijn er immers enkele uitzonderingen!
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”