Gedwongen verkoop aandelen in een bvba ..moet ik belastingen betalen op mijn uitgekeerde som?

Johnynijsten
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Gedwongen verkoop aandelen in een bvba ..moet ik belastingen betalen op mijn uitgekeerde som?

#1 , 02 mar 2016 19:29

Ik ben via juridische weg gedwongen mijn aandelen te verkopen aan mijn mede partner in een bvba.
Ik was net als hij een zaakvoerder.
We zijn een som over één gekomen en ben uitbetaald.
miet ik op deze som belastingen betalen ?

Hoop op een snel antwoord.
M.V.G.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin

#2 , 03 mar 2016 13:28

Heeft de vennootschap eigen aandelen teruggekocht, of heeft uw partner als natuurlijk persoon ze overgenomen?

Meerwaarden op aandelen zijn in de regel normaal gezien belastingvrij in België.

Johnynijsten
Topic Starter

#3 , 03 mar 2016 15:24

mijn zakenpartner heeft deze via juristische weg als natuurlijk persoon overgenomen.

M.V.G

johny

Reclame

Fortuin

#4 , 03 mar 2016 16:28

De meerwaarde is vrij van belasting. Moet zelfs niet worden opgenomen in aangifte personenbelasting.

Aquarius

#5 , 16 apr 2016 08:54

Het is al gebeurd begrijp ik...had je beter kunnen voorleggen toen de zaak hangende was.
Zoals andere ook naar u reageerde is dit belasting vrij.
Heeft u het aandelen boek afgetekend...was er nog een verrekening van uw RC te goed of schuld?
Bent u gevrijwaard voor uw gevoerd beleid in de BVBA?
Succes

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”