Youtube inkomsten

schaakspeler
Topic Starter

Youtube inkomsten

#1 , 31 mei 2016 23:03

Een jaar geleden ben ik heel casual een Engelstalig Youtubekanaal begonnen omtrent mobile games. Op dit moment maak ik maandelijks 1 a 4 video's, dus met wat dedication (dagelijks video's) zie ik hier zeker potentieel in. Met dit kanaal verdien ik momenteel op 2 manieren inkomsten. Enerzijds worden er advertenties voor mijn video's afgespeeld die voor zo'n €70 per maand zorgen, daarnaast promoot ik ook af en toe ook op commissionele basis apps waarbij ik dan vergoed wordt per installatie. Sommige maanden levert dit €300 op andere dan maar weer €30. In de toekomst had ik dit graag ook nog uitgebreid met sponsorship deals en donaties.

Mijn vraag: hoe kan ik dit nu best legaal maken? Is het zelfs de moeite, want verliezen mijn ouders dan geen kindergeld (student aan unief)? Jaarlijks doe ik ook een vakantiejob die €1000 - €1500 oplevert. Kan ik dan bijvoorbeeld een tablet en internetabonnement als onkost boeken? Welke vennootschapsvorm moet ik aangaan? Hoeveel zou ik bruto moeten verdienen alvorens het mogelijk wordt om dit eventueel fulltime te gaan doen? Iemand die zelf ook een kanaal heeft en tips heeft voor me?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 31 mei 2016 23:08

Je gaat hiervoor zelfstandige moeten worden en btw-nummer aanvragen. Een eenmanszaak is administratief gezien het eenvoudigste. Onkosten kun je dan uiteraard inbrengen. Je kunt eventueel eens gaan samenzitten met een boekhouder om heel uw businessplan te overlopen.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”