koper had van bij zijn bod weet van de veranda en tuinhuis die nog moesten vergund worden maar het was voor hem geen probleem. Na het ondertekenen van de compromis heeft hij er een enorm probleem van gemaakt, we hebben verschillende voorstellen gedaan om tegemoet te komen maar hij nam nooit beslissingen.
op 3/12 moeten de registratierechten betaald worden en het zag er niet naar uit dat er tegen dan een akkoord tussen ons zou zijn
dat betekende dat wij die anders ook nog eens moesten ophoesten + 4 à 6 maand wachten om ze terug te krijgen (en tot welk akkoord zouden we komen als we na 4 maand nog niks meer wisten van zijn kant uit).
hij stelde dus voor om te ontbinden aan 10 % schade
het is voor ons genoeg geweest, duurt van 9/7 en we zijn er ziek van (ben zelfs werkonbekwaam gezet door de hele situatie )
op
1. Dat had u moeten opnemen in het compromis of een schriftelijk document.
2. Dus u dacht, ik zal de koper dan maar een cadeau doen van €40,000? Kan ik van u ook zo'n woning kopen?
3. Ik zie persoonlijk niet in waarom u de koop zou ontbinden? Aangezien er een getekend compromis was, was de koop gesloten en had u de uitvoering ervan voor de rechtbank moeten / kunnen eisen?
Daarnaast: of hij daar belastingen of niet op moet betalen, dat is niet relevant. Ieder maakt zijn eigen (fiscale) rekening. Minder afgunst aub. De "koper" heeft het spel alvast goed gespeeld.