Solvabiliteit buitenlandse vennootschap

Julius777
Topic Starter

Solvabiliteit buitenlandse vennootschap

#1 , 25 aug 2012 16:05

Geachte,

Ik was tot voor kort in dienst bij een Zwitserse vennootschap met woonplaats in Zwitserland.
Mijn arbeidscontract is naar Belgisch recht en de plaats van tewerkstelling is in België.
De werkgever heeft het contract verbroken en moet een verbrekingsvergoeding betalen maar weigert dit.
De werkgever heeft geen goederen of rekeningen in België.

De onderneming zit in slechte papieren. Vorig jaar was er zelfs sprake van een nakend faillissement. Er waren constant liquiditeitsproblemen.

Nu overweeg ik een rechtszaak aan te spannen. Aangezien een proces duur kan uitvallen (advocatenkosten, gerechtskosten etc) en aan een uitvoering van een vonnis in Zwitserland misschien ook hoge kosten verbonden kunnen zijn, zou ik de financiële situatie eens willen nagaan.

Hoe of waar kun je een solvabiliteitsonderzoek (laten) uitvoeren van een Zwitserse vennootschap?

Hoe kun je vanuit België een schuldinvordering uitvoeren in Zwitserland? Hoe gaat dit praktisch in zijn werk?

Kun je na een Belgisch vonnis bv (gemakkelijk) beslag leggen op de goederen en bankrekeningen in Zwitserland?

Alvast dank bij voorbaat.

Julius

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding