Intresten!

Sponsje
Topic Starter

Intresten!

#1 , 19 dec 2012 23:35

Ik heb 3 jaar in collectieve schuldenregeling gezeten en is nu stopgezet! Daar zat een lening tussen van 3700 euro met de nodige intresten kwam dit uit op 5200 euro! Nu krijg ik een overzicht van het geheel en blijkt dat dit nu ineens 7800 euro geworden is! Mogen zijn dan weer intresten rekenen van de tijd die de collectieve gelopen heeft? Ik weet dat intresten bevriezen en niet meer doorlopen. Mag dit zomaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mblb1

#2 , 20 dec 2012 05:11

Wat bedoelt u met stopgezet?¨Tijdens de uitvoering stopgezet of beëindigd (omdat de termijn is afgelopen?).
U belt best even met uw schuldbemiddelaar. Deze zal u een antwoord kunnen geven op uw vraag.

j.demoor

#3 , 21 dec 2012 08:42

“Art.1675/7.§ 1. Onverminderd de toepassing van § 3, doet de beschikking van toelaatbaarheid een toestand van samenloop ontstaan tussen de schuldeisers en heeft de OPSCHORTING van de loop van de INTERESTEN en de onbeschikbaarheid van het vermogen van de verzoeker tot gevolg...§ 4. De gevolgen van de beschikking van toelaatbaarheid LOPEN VERDER, onder voorbehoud van de bepalingen van de aanzuiveringsregeling, TOT de verwerping, het einde of de HERROEPING van de aanzuiveringsregeling...”(Gerechtelijk Wetboek).

‘Ik heb 3 jaar in collectieve schuldenregeling gezeten en is nu stopgezet’. Ik ga ervan uit dat ‘stopgezet’ betekent dat de aanzuiveringsregeling herroepen werd.

Hierdoor eindigt de opschorting van de loop van de interesten. Hieruit valt mijns inziens af te leiden de interesten tijdens de opschorting onverschuldigd blijven.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”