Aanmaningskosten avondschool

rednaxelos
Topic Starter

Aanmaningskosten avondschool

#1 , 02 apr 2013 17:08

Hoi,

Er stond nog een openstaande factuur van 20 euro bij de avondschool, wegens hun zeer late correcte berekening van het te betalen bedrag, had ik nog maar 1 opleidingscheque van 10 euro over
om die 20 euro te betalen, ik wachte af en dacht dat de lesgever er wel zou om vragen. Ik krijg opeens een rappel met een aanmaningskost van 7 euro. De volgende les spreek ik mijn lesgever aan en overhandig ik die 10 euro opleidingscheques die waren overgebleven van een aanrekening bij het begin van de opleiding. Ik heb dan nog 12,5 euro gestort om het bedrag effen te maken.
Ik heb ondertussen met de lesgever gesproken en hij heeft ze nog niet overhandigd. Drie weken later krijg ik een 2 de rappel met de uitnodiging om 14 euro aanmaningskosten te betalen alsook die 10 euro van die opleidingscheque die ze blijkbaar nog niet ontvangen hebben en als ik dit niet doe binnen de 8 dagen wordt de aanmaning verhoogd met 75 euro ze verwijzen naar hun factuurvoorwaarden. Ik heb nog niks aangetekend ontvangen. Is dit wettelijk ? Moet ik mij dit aantrekken ?

MVG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 04 apr 2013 10:12

‘Wanneer in de door een contractpartij onderschreven tekst geen enkele verwijzing is terug te vinden naar de tekst van de algemene voorwaarden,die op de achterzijde zijn afgedrukt,bewijst de partij die ze heeft bedongen niet dat deze algemene voorwaarden deel uitmaken van de overeenkomst.’[Brussel 3 december 2001(N.R.G. t. R.V.S.),R.W.2004-05,627-630].
‘Standaardbedingen die niet voorkwamen op de documenten die het contract bij zijn totstandkoming uitmaakten(bestelbon,briefwisseling,uitdrukkelijke titel),maar die slechts voor het eerst in een factuur opduiken,kunnen niet aan de medecontractant worden tegengeworpen‘(Kruithof,R.,e.a.,T.P.R. 1975,460-461,nr.22;Dirix,E.,Van Oevelen,A.,R.W.,1980-81,2385-2386,nr.17).

‘en als ik dit niet doe wordt de aanmaning verhoogd met 75 euro ze verwijzen naar hun factuurvoorwaarden’

Onderzoek of die factuurvoorwaarden voldoen aan hoger genoemde vereisten.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

rednaxelos
Topic Starter

#3 , 04 apr 2013 16:58

Hartelijk dank voor de tips ik ga dit proberen te onderzoeken,
een echte factuur heb ik niet enkel een van 20 euro heb ik ontvangen, zal es zoeken bij papierafval,
de rest heb ik zonder papieren te ontvangen betaald aan men lesgever een ruime tijd daarvoor.

MVG

Reclame

Terug naar “Andere”