Invoice nummering

NormalUser
Topic Starter

Invoice nummering

#1 , 27 aug 2013 10:21

Hoi allen,

Ik heb volgende vraag;

Vanwege een nieuw facturatiepakket (geen boekhoudpallet) lopen we tegen een paar problemen op ivm de nummering van de facturen.

Mogen facturen die geprint worden een opeenvolgende nummering hebben die gestempeld word?

(Zo'n stempel die per keer dat je stempelt een cijfer omhoog gaat. 000001,000002,000003,...)

Ik vind hier niet snel iets op terug op het internet.

Het word sowieso nagevraagd bij een bedrijfsrevisor maar we willen zien of we verschillende opties tegen dan al in de hand moeten hebben ja of nee en welke onze voorkeur geniet.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 aug 2013 10:44

Uw systeem voorziet dat niet?
Trouwens het is toegelaten om meerdere nummeringen te gebruiken. Ze moeten alleen opvolgend zijn.
Zo kan nummering van rechtstreekse facturen, waarin begrepen de kassafactuur.
Nummering van gefactureerde betaalde leveringsbons
Nummering van niet betaalde leveringsbons
Nummering van klantenkaartsysteem.

Bij mijn weten is er geen verplichting een factuur te printen mag ook geschreven zijn.
U moet wel uw dagafsluiting doen zodat er geen fraude kan gebeuren.

NormalUser
Topic Starter

#3 , 27 aug 2013 10:58

Een bug in het facturatieprogramma voorziet dit nog niet.
De facturen worden wel overgenomen in het boekhoudprogramma en krijgen een vaste nummer. Deze willen we dan stempelen op de facturen.
Deze staan uiteraard vast en kunnen niet gewijzigd worden. Dus fraude is niet mogelijk.

Het is alleen als we een propere factuur uitprinten dat we de juiste factuur nummer op moeten stempelen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 aug 2013 13:43

Daar is geen probleem mee.

Terug naar “Andere”