Ik heb enkele maanden op zelfstandige basis gewerkt(ipv bijberoep). Dit had uiteraard gevolgen voor mijn sociale bijdragen, deze werden hoger. Nu heeft het bedrijf waar ik gewerkt heb op zelfstandige basis, mij niet betaald. Hierdoor kon ik niet voldoen aan de betalingen voor de sociale bijdragen(zonder geld valt er niets te betalen). ik heb dit gemeld aan mijn klantvertegenwoordiger met het ondernemersloket, met het verzoek of er bijv. een betalingsregeling mogelijk was voor de openstaande facturen. Ik heb hier niets op vernomen. Enige maanden later was er met het betreffende bedrijf een betalingsregeling getroffen. Dit is door mij gemeld aan het ondernemersloket met de toezegging dat ik nu ook hen kon gaan betalen(zij het in termijnen). Dit is ook door mij gebeurt. Maar, nu heeft de ondernemerskast verhogingen toegepast, de 3% kwartaal. wat kan ik daar mee? Kan ik bezwaar maken of kwijtschelding realiseren? ik heb tenslotte in mijn ogen tijdig aangekaart dat er betalingsproblemen zijn.
groet en dank,