Ontslag willen nemen door als kan bewezen fraude van baas

nico.base
Topic Starter

Ontslag willen nemen door als kan bewezen fraude van baas

#1 , 22 apr 2014 14:05

Dit is ook geplaatst bij belastingen, ... maar staat denk ik hir meer op zijn plaats.

Voor mijn gewerkte en uitbetaalde zaterdag en zondagen betaald mijn werkgever geen woon/werk vergoeding.
Dit omdat we een mondelinge overeenkomst hebben dat op zaterdag en zondag mijn reistijd van thuis naar werk en terug betaald word.
Maar onderling niet is afgesproken om dan geen woon/werk km vergoeding te betalen.
Hij zegt me dat die woon/werk km vergoeding extra dan een beetje teveel van het goede zou zijn.
Ondertussen weet ik wel dat hij deze woon/werk km vergoeding verplicht is te betalen bij gewerkte zaterdag en zondagen.

Ook staan de gewerkte/uitbetaalde zaterdagen en zondagen niet vermeld op mijn loonfiche.
Wel de uren aan 150% (overuren tijdens de week) en 200% (overuren op zondag en feestdagen).

Is maar dat me dit aan km's om aan te geven op belastingsbrief redelijk wat kan schelen.
En aan bewezen gewerkte dagen in de toekomst eventueel ook.

Kan dit nu aanzien worden als fraude van werkgever ten opzichte van mij of de staat betreffende mijn ontslag geven om werkloosheidsuitkering te genieten en zo terug extra opleidingen te kunnen volgen?

Mvg,

Nico

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding