#7 , 01 sep 2008 08:06
dank u scorpioen,ja is idd moeilijk,want mijn moeder begon zich idd te verwaarlozen,en heb haar 3 x gevonden op de grond of op straat gevallen,wij hebben nog geprobeerd haar te laten plaatsen voor eventueel toch psyatrische hulp,wat mijn moeder eerst in de afdeling van een ander ziekenhuis weigerde,en terug naar huis wou, zogezegd zo gedaan,tot ze terug viel ,en dat was haar laatste opname,in het ziekenhuis vertelde ik wel dat zij heel veel dronk en niet meer voeding binnen wou nemen,daar hebben ze dan geconstateerd zogezegd dat ze aan levercirrose leed en die aanvallen had van vallen omdat haar hersenen aangetast waren,ze vonden het daar ook geen goed idee haar naar een rvt te plaatsen,maar bij wet hebben ze haar toch laten inschrijven,daar heeft mijn moeder zelf nog zo goed ze kom voor getekend,en kort nadien kregen we te horen ,ja mevrouw,denk dat ze het rvt niet meer gaat halen,ik denk dat ze niet meer wil leven,levensmoe is,het is het beste dat we haar stilletjesaan och gaan laten gaan,mijn moeder heeft daar eigenlijk lang geleden een dikke1.5maand,zonder verder iets met haar te doen,en de laatse 14 dagen zijn ze begonnen met de echte zware ingrepen op stille eutanasie,eigenlijk weten wij niet echt de juiste draad van het verhaal,het was ook zo 6 maand ben ik zowat met mijn moeder bezig geweest,voor eventuele hulp,maar steeds kwam ze in het ziekenhuis terecht,altijd met een tussenpauze van een maand thuis,een maand ziekenhuis 3x gebeurd,alhoewel ze goed wisten dat mijn moeder zich niet meer kon verzorgen alleen thuis,het is zo ook je zult je afvragen moest jij dat maar doen,wel voor de maanden van het voorafgaande had ik en mijn broer geen contact meer met haar,omdat in haar vrije tijd ze alleen het cafe opzocht,en zwij niet begrepen,waarom ze is niet tot bij ons en de kleinkinderen kwam,tot zo een mens teveel begint te drinken en in problemen geraakt en dan roepen ze de kinderen op het matje ,maar uit alle respect toch nog voor haar heb ik er toch nog wel mijn best voor gedaan,je laat geen mens aan zijn lot over.maar mits met de juiste plaatsing had ze het miss toch nog overleeft.en miss kan je nu wel verstaan waarom wij eigenlijk het niet willen betalen,want mijn moeder haar centjes liet ze op cafe,en nu krijgen wij de afrekening.toch bedankt voor het antwoord,raad u me aan het rtoch te betalen?want de verwijlintressten beginnen te komen nu.of wacht ik toch nog even?