schrapping borgstaan lening

Tattie
Topic Starter

schrapping borgstaan lening

#1 , 20 jan 2009 21:15

Zit met een vervelende kwestie die ik sowieso voor het vredegerecht ga brengen, maar wil hierover toch eerst wat meer info...
het zit zo, tijdens onze relatie met mn ex blijkt dat hij veel schulden had. ook ik zit met een kostelijke advocaat door mn scheiding. ik stel voor om al deze schulden te bundelen tot 1 lening, daar dit dan goedkoper uitkomt.
alles in totaal was dit een 7000 euro schat ik (zou alle bedragen moeten nakijken maar het was ca zoiets) dat kwam neer op een 250 in de maand aflossen. Lenng is van hem is teken borg.
hij rijd met een camionette zonder reden voor werk ofzo, wat in verbruik heel duur was, samen beslissen we om een nieuwe wagen te kopen, aankoopprijs 17000 euro. de aflossing is een 340 in de maand wat ook weer goedkoper uitkomt dan zn camionette + verbruik dat daalt.
de camionette word door de garage overgenomen, maar van die lening staat nog 1400 euro open. ik kreeg onverwacht wat geld waar ik die 1400 met betaald heb. ook hier teken ik borg.

sinds een paar maanden is onze relatie gedaan. voor mij geen probleem (mijn ex man staat ook borg voor mijn wagen, maar als alles netjes betaald word is daar geen probleem) mits hij naar zijn belofte zijn leningen verder afbetaald... het geld dat geleend werd voor mijn advocaat word zogezegd gecompenseerd met het geld dat ik hem gaf voor zijn auto.

onlangs kreeg ik een aangetekend schrijven van de bank dat hij blijkbaar al twee maand niet meer betaald.
het gaat ook blijkbaar weer serieus bergaf met hem. ook financieel. dus ik heb geen zin om voor die leningen op te draaien.
daarom ik voor de vrederechter wil gaan vragen om mij van die borg te halen.
ik weet dat het kan maar welke procedure word er gevolgd en hoe gaat alles in zn werk?
met dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
meliciana

#2 , 15 apr 2009 17:27

Ik vrees dat dit niet mogelijk. dat is juist de bedoeling van een borg: als een ontlener niet kan betalen, dat er toch nog ergens een mogelijkheid is dat de bank zijn geld kan krijgen.

Reclame

Terug naar “Andere”