beslaglegging door deurwaarder

joka
Topic Starter

beslaglegging door deurwaarder

#1 , 09 okt 2009 15:10

Ik had een rekening openstaan voor het wegtakelen van mijn wagen. Uiteindelijk is deze rekening bij de deurwaarder terecht gekomen met de nodige gevolgen. Doordat ik financiële moeilijke tijden heb gekend is deze rekening onbetaald blijven liggen. uiteindelijk was er loonbeslag gelegd; waarbij ik dacht dat dan het bedrag in ieder geval ingehouden zou worden van mijn loon. Nu stond de deurwaarder vorige keer bij mij voor de deur met als reden beslaglegging. De totale som is nu opgelopen tot ca. 500 euro. Op mijn vraag of ik die verkoop kon stoppen door bijv. nu een deel te betalen en de rest in termijnen werd kort en bondig nee geantwoord. Mijn vraag op dit forum is of dat eigenlijk wel toegestaan is. Moet de deurwaarder mij toestemmen om in termijnen te betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 okt 2009 16:31

neen

U hebt een schuld -
De schuldeiser wil uiteindelijk ook zijn geld om zijn kosten te recupereren en zijn personeel te betalen.
Hij is geen bank of leninginstantie.
U bent veroordeeld tot het betalen van de hoofdsom- kosten en intresten.
De schuldeiser vordert.

ellende

#3 , 13 okt 2009 14:55

Naar mijn mening kan u dit wel, tenzij dat in een voorafgaande aanmaning ofzo al aan u is voorgesteld
Maar hiermee laat u toch zien v goede wil te zijn en als u onmiddelijk een deel kan storten op de rekening vd advocaat of deurwrdr en de rest eist in termijnen te betalen lijkt me dat toch moeilijk te weigeren
grtzz

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 okt 2009 18:48

Sorry,
U kan niet eisen - u bent veroordeeld - dan had u moeten reageren op de rechtbank en daar een voorstel doen.
Het vonnis zegt betalen - enkel een recher kan iets anders voorstellen.
De deurwaarder voert het bevel enkel uit.

Terug naar “Andere”