regelen van erfenis.

violetje
Topic Starter

regelen van erfenis.

#1 , 17 dec 2008 11:43

Mijn moeder is vorige week pas begraven en mijn jongste zus dringt er nu al op aan om een notaris in te schakelen om de erfenis te regelen.
Mama had een eigen huis en verder wat geld op haar spaarboekje en uiteraard een lopende rekening. Ik had gehoopt om dit gewoon onder ons drie te regelen maar zij staat er op een notaris te nemen. Vragen deze hiervoor een vast tarief of hoe gaat dat in zijn werk

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 17 dec 2008 20:03

Om een aangifte van nalatenschap te doen en gelden te verdelen , heb je geen notaris nodig.
Indien het huis gaat verkocht worden , moet je altijd via een notaris gaan. Je kan dan best alles samen laten doen.
Een verkoop van een huis kost in principe de verkopers niets.
Voor de aangifte en de verdeling van de erfenis ,spreek je best een bedrag af met de notaris qua ereloon. Normaal is dat een tarief , uitgedrukt in % van het bedrag in de aangifte. Dat kan vrij duur worden voor een beetje werk.
Neem gewoon eens contact met een notaris voor info.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Andere”