waar uit laten zoeken deurwaarder

romy16
Topic Starter

waar uit laten zoeken deurwaarder

#1 , 11 sep 2009 16:17

Heb een schuld bij een deurwaarder, het terft hier huurachterstand van twee maanden, heb veroordeling gehad, echter eist de deurwaarder het volgende
2 maanden achterstallige huur 900,00 klopt veroordeling, echter heb ik deze voldaan, deurwarder accepteerd bonnen bank niet, haalt niet van de schuld af.

De achterstand ging over de maanden sep en okt 2008
huurcontract eindigde augustus, huurbaas, heeft een jarig contract nooit opgezegd, dus zaten wij er nog in, eind nov 08 zijn wij vertrokken op 8 dec 08 heeft deurwaarder plaatsbeschrijf gedana met ons.
Huurschade 148, euro.
Nu eist deurwaarder het volgende

2 maanden huurachterstand 900,00 sep okt 08
en 4 maanden bezettingsvergoeding 1800,00 euro?????
betaalde huur trekt hij niet af, betaalbewijzen via bank accepteerd hij niet.
Tevens zijn wij voor 1 dec het pand uit gegaan, dus blijft het voor mij een raadsel waar hij 4 maanden bezettingsvergoeding vandaan haalt, ondanks herhaaldelijk schrijven, wil de deurwaarer er niets van horen, en zegt te innen zoals het is.
Waar kan ik uit laten zoeken of de ksoten die hij berekend, de hoofdsom etc kloppen, en iwe kan mij daar bij helpen, er lag al loonbesclag, echte heb ik nu dop, weens ontslag, ben bang dat mijn goederen worden weg gehaald, voor een hoofdsom die totaal niet klopt, ook de waarborg etc is niet in mindereing gebracht en deze heb ik ook niet terug gehad

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 13 sep 2009 10:58

De gerechtsdeurwaarder voert het vonnis uit zoals het is. Onderzoek daarin dus zorgvuldig waartoe u veroordeeld bent.

"Art.1024. De kosten van tenuitvoerlegging komen ten laste van de partij tegen wie de tenuitvoerlegging wordt gevorderd."(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek). Die kosten zijn in code vermeld onderaan de beslagakte.

Indien u bedragen waartoe u veroordeeld bent reeds betaald had aan uw schuldeiser,maan deze dan aangetekend aan ze door zijn deurwaarder in mindering te doen brengen.

Indien hij hieraan geen afdoende gevolg geeft maak dan toepassing van :
“Art.1498.In geval van zwarigheden bij de tenuitvoerlegging kan iedere belanghebbende partij zich wenden tot de beslagrechter, evenwel zonder dat het instellen van deze VORDERING schorsende kracht heeft. De beslagrechter beveelt de opheffing van het beslag indien daartoe grond bestaat.“(Ger.W.).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

romy16
Topic Starter

#3 , 13 sep 2009 13:25

de deurwaarder gaat helemaal niet zorgvuldig tewerk
Punt 1 veroordeeld tot twee maanden achterstand, deurwaarder maakt er 6 maanden van.
punt twee huurbaas moets terug betalen, 900 waarborg met wetteleijke kosten van ruim een jaar, deurwaarder brengt niets in mindering hiervan

En zo kan ik nog wel even door gaan, deze deurwaarder doet waar hij lekker zelf zin in heeft, om zich zo lekker teverijken!
En waar kan ik de beslagrechter vinden als ik vragen mag?

Reclame

Vandebos

#4 , 13 sep 2009 13:54

Informeer u bij de griffie van het lokale vredegerecht. Zij kunnen u de nodige gegevens bezorgen. Verzoek ineens om een bijkomend afschrift van het vonnis, u zal dat nodig hebben.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 sep 2009 14:49

De beslagrechter maakt deel uit van de rechtbank van eerste aanleg.

U moet de zaak aanhangig maken met een dagvaarding. Dus via een deurwaardersexploot.

scorpioen

romy16
Topic Starter

#6 , 13 sep 2009 19:34

dat is nog heel wat, dus er is nergens een of andere instantie die zich bezig houd op hoe een deurwaarder wel juist tewerk gaat en hier oog op houd?

Als ik het goed begrijp kan ik niet zelf naar de beslagrechter stappen, ik moet dus eerst naar een andere deurwaarder???

scorpioen

#7 , 13 sep 2009 21:30

Als ik het goed begrijp kan ik niet zelf naar de beslagrechter stappen, ik moet dus eerst naar een andere deurwaarder???

Ja, of naar een advocaat gaan.
scorpioen

romy16
Topic Starter

#8 , 14 sep 2009 17:38

Vriendelijk bedankt, dan stap ik naar een advocaat.

Franciscus

#9 , 14 sep 2009 19:45

ook de syndicus van de deurwaarders kan worden aangesporken - in elk arrondissement in het deurwaardershuis.
Syndicus is zoiets als de stafhouder bij advocaten

Franciscus

#10 , 06 mei 2012 23:08

http://www.infobel.com/nl/belgium/busin ... _provincie" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Andere”