lening aan exvriend

missvinylfreak
Topic Starter

lening aan exvriend

#1 , 16 sep 2009 11:40

mijn exvriend heb ik 2500 euro geleend, alles staat netjes op papier zoals het moet maar hij heeft het niet terugbetaald tegen de datum dat het moest terugbetaald zijn.

ik heb klacht gaan indienen bij de politie en ben naar het vredegerecht geweest, maar hij kwam niet opdagen.

ik kan niets tegen hem beginnen want hij staat nergens ingeschreven. hij woont zogezegd op straat. maar dat geloof ik niet. volgens mij woont hij nog bij zijn ouders in.

wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 18 sep 2009 08:42

“Art.43.Op straffe van nietigheid, moet het exploot van betekening door de optredende gerechtsdeurwaarder ondertekend zijn en vermelden:...3° de naam, de voornaam, de woonplaats of, bij gebreke van een woonplaats, de verblijfplaats...Art.702.Behalve de vermeldingen bepaald in artikel 43, bevat het exploot van dagvaarding, op straffe van nietigheid, de volgende opgaven :...2° de naam, de voornaam en de woonplaats of, bij gebreke van een woonplaats, de verblijfplaats van de gedaagde...”(Gerechtelijk Wetboek).

‘Het dagvaarden op een oude woonplaats in België terwijl de beklaagde aldaar is afgeschreven uit de bevolkingsregisters n.a.v. een vertrek naar Frankrijk,leidt tot de nietigheid van de dagvaarding en de daaropvolgende verstekprocedure wegens schending van de rechten van verdediging‘(Cass. 17 januari 1990,Rev.dr.pén. 1990,646,noot J.S.).

U kan de gerechtsdeurwaarder de woonplaats van uw ex-vriend laten opsporen in het Rijksregister. Indien u diens verblijfplaats kent dan volstaat dit.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

missvinylfreak
Topic Starter

#3 , 18 sep 2009 10:29

dus het is voldoende als ik naar een deurwaarder ga? een advocaat heb ik niet nodig? Hoeveel kosten mag ik rekenen voor een deurwaarder?

Reclame

Creatief

#4 , 18 sep 2009 21:20

Een deurwaarder kost ongeveer 150 €.

Terug naar “Andere”