Twee jaar geleden besloten mijn man en ik ons op te geven voor collectieve schuldenregeling.
Ondertussen zijn wij uit elkaar, en zonder al te veel problemen zijn er afspraken gemaakt omtrent hoe de schuldenregeling verder moet.
Sinds augustus huur ik nu een appartement. Mijn huisbaas is een kennis van ons, dus gelukkig heeft hij veel geduld.
Ik was met mijn huurcontract naar de bemiddelaar gegaan, maar volgens hem ontbraken een paar dingen, en hij vond het contract niet geloofwaardig.
De huren voor augustus en september zijn betaald, maar okt/nov/dec werden niet betaalt.
Volgens de verhuurder is het contract wel wettelijk in orde, en hij heeft geen intentie om een nieuw contract op te stellen.
De bemiddelaar wil niet betalen zonder een completer contract.
Daar komt bij dat mijn bemiddelaar heel zelden te bereiken is.
Ik had een afspraak met hem dinsdag laatstleden maar hij was onverwacht weggemoeten, en zijn secretaresse zei dat hij mij zelf woensdag zou terugbellen.
Op donderdag had ik hem nog niet gehoord dus belde ik zelf maar hij was niet aanwezig en zijn secretaresse zei dat hij zelf de afspraken maakt en dat ik vrijdagvoormiddag moest terugbellen.
Dat heb ik nu gedaan en gezegd tegen hem dat het heel dringend is, maar ik krijg pas een afspraak op dinsdag.
De verhuurder heeft mij laten weten dat de achterstallige huren moeten betaalt zijn voor januari of dat hij anders stappen moet ondernemen.
Door het hele contract gedoe, is er ook nog geen waarborg, aangezien de bemiddelaar dat moet regelen (er is geld voor maar dat staat bij hem).
Ik zit vast, heb geen zin om met mijn kinderen op straat te staan.
Kan iemand mij helpen?