Pagina 1 van 1
misbruik bankprivileges
Geplaatst: 23 jan 2011 13:34
door bank
Ik ben kwaad op een familielid dat bij een bank werkt. Hij/zij heeft misbruik gemaakt van zijn/haar functie door op mijn rekening te kijken zonder dat ik daarom vroeg. Ik ben uitermate kwaad en vind dit een schending van mijn privacy (het is overigens meerdere keren gebeurd en hij/zij schijnt maar niet van zijn fouten te leren). Ik zou deze persoon graag willen aanklagen maar hoe gaat dat in zijn werk?
Gr.
Re: misbruik bankprivileges
Geplaatst: 23 jan 2011 14:27
door Franciscus
Ombudsdienst banken
klantendienst zijn bank
of audit/intern toezicht van zijn bank eventueel via regio directeur.
Men kan op de bank traceren wie een rekening heeft bekeken login van personeel
Re: misbruik bankprivileges
Geplaatst: 28 jan 2011 20:43
door Creatief
De bankiers kunnen in alle rekeningen kijken van hun cliënten. Dit heeft ook voordelen. Ben je een zeer goede cliënt en ga je toevallig door een onaandachtzaamheid in het rood met je rekening, dan wordt je vriendelijk opgebeld met de vraag of ze dit kaskrediet mogen aanvullen.
Eén goede raad die ik je wil geven: met familie moet je niet handelen, maar wandelen.
Eén simpele oplossing: stap met je centjes naar een andere financiële instelling toe.
Re: misbruik bankprivileges
Geplaatst: 29 jan 2011 01:07
door JohnD
Eén goede raad die ik je wil geven: met familie moet je niet handelen, maar wandelen.
Waarheid als een koe
Re: misbruik bankprivileges
Geplaatst: 04 feb 2011 20:34
door basejumper
Beste,
Toch wel iets complexer dan creatief schrijft. Een bankier heeft enkel het recht om bankinformatie op te vragen van zijn eigen klanten, en hij moet daar ook een aanvaardbare reden voor hebben. Indien je klant bent in het kantoor van je familielid is het maar evident dat die zijn taak als bankier ook voor jou waarneemt. Als hij echter werkt in een kantoor waar jij geen klant bent, heeft hij absoluut geen recht om die raadplegingen te doen. Zoals Franciscus meldt dus best doorgeven aan zijn hiërarchie.