Vraagstukje schuldbemiddeling.

Vandebos
Topic Starter

Vraagstukje schuldbemiddeling.

#1 , 17 apr 2011 20:37

Een koppel huurt een pand van me en verzaakt reeds na enige maanden aan het huurgeld. Na de uitzetting is er een schuld van ongeveer € 3.000 die dient geïnd te worden. Het koppel gaat in collectieve schuldbemiddeling aangezien het totaal van hun schulden de € 69.000 overschrijdt. Na verloop van tijd wordt de echtgenoot uit de collectieve schuldbemiddeling gehaald aangezien hij in het geheel niet meewerkt. De volledige som van de huur blijft in de collectieve schuldbemiddeling aanwezig aangezien het huurcontract een hoofdelijke aansprakelijkheidsclausule bevatte.

Nu is dan ook mijn vraag:

Mag ik, gelet op de hoofdelijke aansprakelijkheidsclausule, een deurwaarder langs sturen bij de echtgenoot aangezien deze niet wordt gedekt door de bescherming van de collectieve schuldbemiddeling? (waarbij natuurlijk aan de bemiddelaar het gerecupereerde bedrag wordt gemeld zodat dit in mindering kan worden gebracht bij de andere partner.)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 apr 2011 12:31

Mijn bescheiden mening ... ja gezien ze beiden voor het ganse bedrag aansprakelijk zijn ....maar mijn mening is zeer bescheiden :D

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 apr 2011 14:11

Ja

Reclame

Terug naar “Andere”