vragen bij collectieve

TD00
Topic Starter

vragen bij collectieve

#1 , 03 aug 2011 19:52

Als ikzelf in collectieve schuldenregeling ga en ik heb een partner waarmee ik zelf niet wettelijk bij samenwoon en we krijgen een kindje. Wat gebeurd er dan met het kindergeld?

Als ik in collectieve ga en mijn vriendin waarmee ik niet officieel samenwoon heeft zelf een eigendom. Wat kan ik dan best doen met mijn domicilie? Ik wil niet dat mijn vriendin last krijg van mijn collectieve regeling door mijn domicilie bij haar te plaatsen...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 05 aug 2011 10:31

“Art.1675/4...§2.Het verzoekschrift bevat volgende vermeldingen:...6°...of de met de verzoeker samenwonenden...”(Gerechtelijk Wetboek=Ger.W.)

’24.De vermogenstoestand van de partner zal een onmiskenbare invloed hebben op het feit of iemand heeft af te rekenen met een problematische schuldenlast...Anders dan de echtgenoot blijft de samenwonende(n)(al dan niet partner) verbintenisrechtelijk buiten schot. Er is bijgevolg geen verhaal mogelijk door de schuldeisers op het vermogen van de samenwonende(n)...”(DIRIX,E.,TAELMAN,P.,Collectieve schuldenregeling in de praktijk,Antwerpen Intersentia 1998).

“Art.1675/9.§1.Uiterlijk vijf dagen na de uitspraak...moet de griffier deze...ter kennis brengen van:...4° de betrokken schuldenaars...Zij worden ervan op de hoogte gebracht dat iedere betaling...in handen van de schuldbemiddelaar moet gebeuren...”(Ger.W.).

“Art.69.§1...Wanneer de twee ouders van verschillend geslacht die niet samenwonen het ouderlijke gezag gezamenlijk uitoefenen in de zin van artikel 374 van het Burgerlijk Wetboek en het kind niet uitsluitend of hoofdzakelijk door een andere bijslagtrekkende wordt opgevoed, wordt de kinderbijslag volledig aan de moeder betaald. De kinderbijslag wordt echter volledig aan de vader betaald vanaf diens aanvraag, als het kind en hijzelf op die datum dezelfde hoofdverblijfplaats hebben in de zin van artikel 3, eerste lid, 5°, van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen.”(Kinderbijslagwet Werknemers 19 december 1939).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

TD00
Topic Starter

#3 , 05 aug 2011 21:36

Kan je ook op voorhad een soort van "simulatie" laten maken van hoeveel leefgeld je zal overhouden?

Reclame

Terug naar “Andere”