Nalatenschap verworpen, toch rekeningen door huisbaas...

scadaa
Topic Starter

Nalatenschap verworpen, toch rekeningen door huisbaas...

#1 , 05 jan 2012 11:49

Hallo mensen,

Ik heb de nalatenschap van mijn vader verworpen onmiddelijk na overlijden.
Na iedere factuur voor erfgenamen stuur ik aangetekend de factuur terug samen met mijn verzakingen en een brief dat ik geen erfgenaam ben.

Het probleem:
Van een advocatenkantoor kreeg ik een brief voor een factuur van waterlink te betalen. Ik stuurde zoals hierboven beschreven aangetekend.
Later kreeg ik ene van Waterlink zef, ook aangetekend geschreven samen met de verzakingen.
Nu vandaag terug ene van Waterlink, kosten voor de opzegging en het weghalen van een soort meter.
Ik heb gebeld...
Ik kreeg doodleuk te horen dat ik alles heb opgezegd en dat ik dat deed met een bepaald GSM nummer. Ik vroeg dat GSM nummer, is een vreemd GSM nummer, vermoedelijk van de huisbaas of zijn verwante familie. Alles staat daar nu op mijn adres terwijl ik alles verworpen heb, ook voor mijn dochter...

Ik vermoed dat dit advocatenwerk wordt ?

Wat kan ik volgens jullie doen?

Alvast bedankt voor de reactie,
Mvg,
Scadaa

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 05 jan 2012 12:30

U betwist aangetekend bij de firma waterlink dat u die opzeg hebt gegeven, u verzoekt hen vriendelijk u aangetekend een kopie van de bewijzen te bezorgen die volgens hen aantonen dat u die opzeg hebt gegeven. U legt er nogmaals uitdrukkelijk de nadruk op dat dat GSM nummer u niet toebehoord en dat dit bij een geding middels een onderzoeksopdracht probleemloos kan worden aangetoond aan de hand van de facturering en de gebelde nummers. U legt er nogmaals de nadruk op dat u op een rechtsgeldige afstand hebt gedaan van de nalatenschap van uw vader en dat u bijgevolg zeker geen acties hebt ondernomen die deze verwerping in het gedrang zouden brengen.

U verzoekt hen vriendelijk u bij gebrek aan deze bewijzen niet meer lastig te vallen met valse claims aangezien u anders verplicht zal zijn zelf verdere stappen op hun kosten te ondernemen om deze respectloze, verwerpelijke werkwijze te doen stoppen.

Met vriendelijke groeten uiteraard...

Reclame

Terug naar “Andere”