gebruik naam en e-mail adres werkgever

Bart84
Topic Starter

gebruik naam en e-mail adres werkgever

#1 , 21 jan 2012 22:55

Besten,

Via de sector waarin ik mijn job uitoefen heb ik van een Franse internationale firma de aanbieding gekregen om landsverantwoordelijke te worden als representative van deze firma. Jaarlijks krijg ik een procentuele vergoeding van registraties van nieuwe en lidgeld van bestaande klanten van deze firma gestort op mijn rekening in ruil voor ondersteuning.

Het enige waar ik me ongerust in maak is het gebruik van mijn werkgever zijn naam en adres (wordt gepubliceerd op hun website) maar doe al dit werk in mijn vrije tijd noch maak ik gebruik van enig materieel van men werkgever (behalve email adres dan).

Is dit juridisch incorrect dat ik deze vergoeding persoonlijk ontvang?

PS: geen contract getekend, enkel bevestiging via email dat ik respresentative wil zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jan 2012 23:45

U maakt gebruik van de gegevens van uw werk en werkgever.
Deze heeft daar niets mee te maken ontvangt geen commissie maar is gezien de vermelding wel mee betrokken.
Of wel komt de vergoeding toe aan uw werkgever ..... gezien u niet enkel gebruik maakt van zijn naam en adres maar vermoedelijk ook van zijn faciliteiten en zijn tijd.

Cru gesteld .... misschien best ander werk zoeken?
Ontslag om dringende en zwaarwichtige redenen misschien??

Bart84
Topic Starter

#3 , 22 jan 2012 13:01

Bedankt Franciscus voor je bericht maar de vergoeding die ik ervoor krijg is niet representatief voor mijn loon hoor.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2012 13:35

Daar gaat het niet echt over.
Als u wettelijke en openbare gegevens van uw werkgever gebruikt om eigen gewin, hoe klein ook, ZONDER toelating, doe je zo wie zo zaken die niet mogen.
Uw werkgever kan u wegens de reeds gegeven redenen onmiddellijk ontslagen, laat staan u voor misbruik van zijn gegevens, diefstal, oplichting, misbruik van vertrouwen, informaticafraude, noem maar iets voor de strafrechter dagen.
En daarbij nog een fikse schadevergoeding vragen.

Bart84
Topic Starter

#5 , 22 jan 2012 19:06

Volledig gelijk Franciscus, ik laat de vergoeding storten naar mijn werkgever en loop helaas een mooie commisie mis. Overigens heb ik nog geen vergoeding ontvangen tot op heden.

Terug naar “Andere”