Kredietnota / factuur?

BE87
Topic Starter

Kredietnota / factuur?

#1 , 31 jan 2012 12:07

Beste,

Mijn probleem is als volgt:

Stel:
1. Een persoon koopt een product bij mij aan (online) en krijgt hier een waardebon voor in de plaats en betaalt dus aan mij.
2. Vervolgens gaat hij naar de winkel, geeft die waardebon daar af en krijgt zijn product waarvoor hij, weliswaar aan mij, heeft betaald.
3. Tevens krijgt hij hier ook de factuur van het product, zodat de garantie e.d. bij de winkel blijft.
4. De volgende stap is dat ik de verkoopprijs minus een percentage doorstort aan de winkel.

Met welke structuur kan ik dit het beste doen, of kan dit helemaal niet? (negatieve kredietnota ?) Volgens mij is dit ook het system dat groupon hanteert, maar hoe dit precies in zijn werk gaat is mij niet geheel duidelijk...

Groeten,

B.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tombe

#2 , 02 mar 2012 23:48

Jij stuurt je factuur (commissie en administratie) naar de winkel en bezorgt hen een afrekening (totaal verkochte goederen - bedrag van jouw factuur). Het bedrag dat jij door stort, is het totaalbedrag verminderd met het bedrag van jouw factuur (met btw natuurlijk, die kan de winkelier vervolgens inbrengen).

Dat is in ieder geval hoe groupon het doet.

Reclame

Terug naar “Andere”