Herziening collectieve schuldregeling

Bender
Topic Starter

Herziening collectieve schuldregeling

#1 , 17 mar 2012 12:24

Hallo,

dit jaar zit ik 5 jaar in collectieve.

Bij de rechtbank is een aanvraag voor herziening van de minnelijke aanzuiveringsregeling aangevraagd.

Weet iemand de hoelang zo een procedure kan duren?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Braafmens

#2 , 17 mar 2012 15:57

Afgaande op wat mijn vrouw meemaakte, 2 à 3 maand.

Het opstarten van de procedure zelf en het regelen van de schuldregeling zelf is er meer dan een jaar gegaan...

Bender
Topic Starter

#3 , 17 mar 2012 17:39

Dus bij het indienen van de verzoek tot uitspraak kan het 2 a 3 maanden duren?

Ik ben al 5 jaar in schuldregeling dus ik neem aan dat in orde is.

Reclame

Braafmens

#4 , 17 mar 2012 18:55

De uitspraak zelf was er vrij snel. Maar 1st moeten alle betrokken partijen opnieuw worden gecontacteerd, moet er gevraagd worden of ze akkoord gaan met een aangepast voorstel, ...

Daar gaat toch telkens wat tijd over.

Bender
Topic Starter

#5 , 17 mar 2012 19:06

Er is geen aangepast voorstel.

De bemiddelaar heeft me voorgesteld om via een pro deo advocaat een herziening aan te vragen.

Dit gebeurd onderling, meer weet ik er niet van.

Braafmens

#6 , 17 mar 2012 23:07

Wat bedoel je dan juist met een herziening?

Bender
Topic Starter

#7 , 18 mar 2012 18:05

Ik weet het ook niet.

De schuldbemiddelaar en de pro deo advocaat zijn niet te bereiken.

Braafmens

#8 , 18 mar 2012 18:56

Je advocaat heeft er in principe niets mee te maken dacht ik, al dat soort zaken gebeurd via je schuldbemiddelaar.

Mijn echtgenote heeft tijdens haar schuldbemiddeling 2x een herziening aangevraagd:
  • - Een verhoging van haar leefgeld - ze zat aan € 103, dat is toen opgetrokken naar € 150. Dit was op minder dan een maand volledig geregeld. Nu, het was ook laat in haar schuldbemiddeling, dus ik vermoed dat ze dit geregeld hebben via haar spaargeld, dus zonder alle partijen te contacteren.
    -Een vroegtijdige afbetaling van al haar schulden - op een moment zag ze dat er genoeg geld op haar rekening stond om al haar schulden in 1x te betalen. Dat heeft ze toen aangevraagd, en is goedgekeurd. Hier zijn heel wat maanden overgegaan. Haar schulden zelf waren binnen 2 maand volledig betaald, maar eer de schuldbemiddeling volledig afgesloten was (hiervoor was er een gerechterlijke uitspraak nodig) waren we opnieuw een paar maand verder.
Dus het hangt er allemaal een beetje van af.. Als ze voor die herziening opnieuw alle schuldeisers moeten contacteren kan het ettelijke maanden duren...

Bender
Topic Starter

#9 , 18 mar 2012 19:23

Mijn geval ziet er helemaal anders uit.

Ik ben nog 4 jaar in bemiddeling, er is niet veel verandert in mijn inkomsten en gezondheid.

Het is een herziening en geen heroeping als ik mij niet vergis.

Het is te hopen dat ik hem nog aan de lijn krijg, of anders is het na de uitspraak.

Braafmens

#10 , 18 mar 2012 23:26

Wat gaan ze dan herzien? :s

Bender
Topic Starter

#11 , 19 mar 2012 08:02

We hebben een discussie over alles wat te maken heeft schuldregeling gehad.

Na het gesprek zij hij dat hij met mijn pro deo advocaat een herziening gaat aanvragen.

Nu een dikke 14 dagen krijg ik beiden niet meer aan de lijn.

Braafmens

#12 , 19 mar 2012 10:27

Mja... Rare toestand. :s

Veel geluk ermee zou'k zeggen.

Braafmens

#13 , 19 mar 2012 10:28

Ik zou in 1ste instantie toch eens navragen wat er juist bedoelt wordt met een herziening.

Bender
Topic Starter

#14 , 19 mar 2012 11:12

Dank je.

Zal ik doen.

Terug naar “Andere”