Je advocaat heeft er in principe niets mee te maken dacht ik, al dat soort zaken gebeurd via je schuldbemiddelaar.
Mijn echtgenote heeft tijdens haar schuldbemiddeling 2x een herziening aangevraagd:
- - Een verhoging van haar leefgeld - ze zat aan € 103, dat is toen opgetrokken naar € 150. Dit was op minder dan een maand volledig geregeld. Nu, het was ook laat in haar schuldbemiddeling, dus ik vermoed dat ze dit geregeld hebben via haar spaargeld, dus zonder alle partijen te contacteren.
-Een vroegtijdige afbetaling van al haar schulden - op een moment zag ze dat er genoeg geld op haar rekening stond om al haar schulden in 1x te betalen. Dat heeft ze toen aangevraagd, en is goedgekeurd. Hier zijn heel wat maanden overgegaan. Haar schulden zelf waren binnen 2 maand volledig betaald, maar eer de schuldbemiddeling volledig afgesloten was (hiervoor was er een gerechterlijke uitspraak nodig) waren we opnieuw een paar maand verder.
Dus het hangt er allemaal een beetje van af.. Als ze voor die herziening opnieuw alle schuldeisers moeten contacteren kan het ettelijke maanden duren...