Geen betaling van klant

THIJS.F
Topic Starter
Berichten: 1

Geen betaling van klant

#1 , 22 mei 2012 15:56

Beste forum,

Ik heb een en ander zelf gezocht om een antwoord op mijn vraag te vinden, maar ik wil ook graag hier mijn probleem neerschrijven en jullie advies vragen.

Een van onze klanten (bedrijf) heeft de facturen nog niet betaald. In totaal 4 facturen van ongeveer 600 euro in totaal. We hebben verschillende herinneringen gestuurd via email, per post een aangetekende brief, telefonische,... De klant zegt dat hij reeds betaald heeft, maar niet zeker. Hij heeft dus nooit een duidelijk antwoord en probeert die ook altijd te vermijden.

De overeenkomst heeft hij via email bevestigd voor akkoord, dus niet handmatig ondertekend.

Mijn vragen zijn:
- Is het de moeite om een dagvaarding te doen? Dus aangezien daar kosten komen van de advocaat, kosten voor de dagvaarding, etc.
- Wat is volgens jullie de kans dat wij de rechtszaak zullen winnen? Want anders zijn dat dubbele kosten...
- Indien we de rechtszaak winnen, wie betaald de kosten? Is het de klant, die de facturen moet betalen + alle andere gemaakte kosten of moeten wij zelf de kosten betalen?
- En tot slot, wat zullend e kosten ongeveer zijn van deze dagvaarding?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Thijs

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 39709
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mei 2012 17:14

Als u lid bent van U.i.z. kan je gebruik maken van hun 'incassodienst'.
Klant zegt .... dus niets op papier?
Staat in uw AS dat hij X dagen de tijd had om te betalen of het bewijs van betaling voor te leggen?

Reclame

Terug naar “Andere”