Lening Moeder > Dochter

rico123
Topic Starter

Lening Moeder > Dochter

#1 , 20 jan 2013 10:31

Goedemorgen,

Ik had nooit gedacht dat ik dit zou moeten op een forum vragen maar t'jah het is nu zo.
Mijn moeder leent aan mijn zus 35000 euro (voor verbouwing aan haar huis).
Alles erop en eraan, ik ben nogthans opgevoed van eerst te werken en centen te hebben alvorens iets aan te kopen.
Mijn zus en ik zijn enige kinderen en zij is blijkbaar anders op dit vlak.
Ze heeft er me ook nog nooit iets over verteld of gezegd.
De bedoeling is dat mijn zus dit moet terug betalen (papier getekend tussen moeder en dochter).
Er is hier geen regeling voor getroffen, moet niets afbetalen per maand, gaat op reis, koopt nieuwe koersfiest... en ze
heeft nogthans een zeer goed betaalde job incl. wagen.
Mijn moeder zegt: Als ik ooit sterf dan moet mijn zus maar de helft aan u geven.

Zelf heb ik ook een copy gekregen waar op staat dat mijn zus dit geleend heeft van mijn moeder, niet opgemaakt door een notaris.
Wat kan ik best doen om ervoor te zorgen dat ik toch ooit mijn deel (waar ik recht op heb) krijg hiervan?

BTW:
Mijn moeder moet zelf ook nog een kleinere som geld aan haar ex vriend (ook een lening lopen van ervoor nog).
Hiervan ben ik al op de hoogte gebracht dat ik dit bedrag mag betalen aan de ex als ze ooit komt te sterven.
Ge moet het maar meemaken hé :lol: :lol: :lol: ma t'is niet voor te lachen vind ik.

Bedankt voor de informatie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 20 jan 2013 19:23

Het feit dat u weet dat uw zuster geld geleend heeft van moeder , moet u ergens gerust stellen. Er is dus bewijs. Dat geld moet ooit verrekend worden , minstens bij de verdeling van de erfenis. U heeft minstens een vordering op je zus. Als er nog voldoende in de nalatenschap zou zijn , krijg jij 35.000 € voor de verdeling gebeurt. Die schuld aan de ex van moeder moet evenzeer mee betaald worden door je zus.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Andere”